Długość ok. 42 km
Nawierzchnia : bitumiczna oraz żwirowa (ok. 7km)
Trasa : Ostrołęka – Dzbenin – Korczaki – Kamianka – Lipianka – Damięty – Bobin – Tomasze – Jarnuty – Daniszewo – Rzekuń – Ostrołęka
Z Ostrołęki jedziemy na Dzbenin. Póżniej mijamy miejscowości Korczaki i Kamianka. Następnie mamy mały zjazd z małego pagórka do wsi Lipianka. Trzymając się drogi bitumicznej za pierwszymi zabudowaniami mamy zakręt w lewo. Dalej jedziemy prosto mijając po drodze przystanek autobusowy i ignorujemy drogę bitumiczną w prawo (droga do Goworowa). Jadąc dalej prosto kilkaset metrów dalej znowu ignorujemy drogę bitumiczną w prawo (droga do Żabina). Po pewnym czasie będąc jeszcze wśród zabudowań Lipianki droga bitumiczna zmienia nawierzchnię na żwirową. Opuszczamy Lipiankę, mijamy łąki, lasy i dojeżdżamy do wsi Damięty gdzie mamy kawałek drogi z nawierzchnią bitumiczną. We wsi Damięty przecinamy szosę Ostrołęka – Goworowo i znowu kończy się nam droga bitumiczna.
Przecinamy tory (trasa do Warszawy) i trzymamy się obranej drogi aż do wsi Bobin. W środku wsi natrafiamy na rozdroże. Na rozdrożu po lewej mamy zniszczony przystanek autobusowy. Skręcamy w lewo (droga na prawo prowadzi do Goworówka i Goworowa). Ok. 10 m za rozjazdem mamy mostek. Za mostem droga jest już bitumiczna. Za mostem też po prawej widzimy zarośnięty ogród i zabytkowy drewniany budynek gdzie odbywało się tajne nauczanie w czasie II wojny światowej.
Jedziemy prosto i po prawej z daleka widzimy most kolejowy na rzece Orz.
http://rowerowaostroleka.pl/gallery/image.php?image_id=116
Droga przechodzi przechodzi w łuk w lewo za zakrętem widzimy na prawo drogę żwirową która prowadzi do mostu kolejowego widzianego wcześniej.
(Kto pojedzie tą drogą po pewnym czasie powinien znowu skręcić w prawo by dojechać do mostu).
Trzymając się drogi bitumicznej mijamy Tomasze gdzie mamy trochę pagórkowatą drogę. Jedziemy w dół i wpadamy do wsi Jarnuty. Tam skręcamy w prawo i przecinamy tory. Za torami jedziemy w lewo i po paru kilometrach jesteśmy w Daniszewie.
We wsi Daniszewo ignorujemy pierwszą w prawo i kilka metrów dalej mamy do wyboru:
- w prawo drogę do Rzekunia (później na wiadukt koło dworca kolejowego lub drogą Ostrowską do Ostrołęki)
- prosto przecinamy tory kilkaset metrów dalej znowu tory (Czarwowiec), potem w prawo i zaraz w lewo i mamy drogę Goworowską do Ostrołęki.