Tak, bo borykałem się z tematem uruchamianego toru do Ostrowi Maz.
Oto pełen tekst ze strony NowaOstroleka:
" Już za tydzień, 15 sierpnia nieużywaną od lat linią kolejową do Ostrowi Mazowieckiej i Małkini przejedzie pierwszy pociąg. Dowiezie węgiel do ostrołęckiej elektrowni. Niestety linia będzie wykorzystywana wyłącznie do celów towarowych. Ruch pasażerski nie zostanie uruchomiony.
Uruchomienie rezerwowej linii było konieczne. W tym roku rozpocznie się modernizacja linii Ostrołęka-Tłuszcz. Odcinek Ostrołęka-Małkinia ma być docelowo linią zapasową, wykorzystywaną w przypadku poważnych utrudnień na trasie Ostrołęka-Tłuszcz, np. w czasie awarii, wypadków lub remontów. Planowany, nowy blok energetyczny w podostrołęckich Goworkach, musi mieć zapewnione nieprzerwane dostawy węgla. Niestety trasa do Tłuszcza to tylko jeden tor. W przypadku poważnej awarii lub wypadku tor jest całkowicie zablokowany. Stwarza to niebezpieczeństwo dla funkcjonowania elektrowni.
W związku z tym, potrzebna jest linia rezerwowa. Będzie ona wykorzystywana również podczas remontu trasy z Tłuszcza w kierunku Ostrołęki. Najważniejsza jego część ma się rozpocząć już w przyszłym roku. Jeszcze w tym roku wyremontowanych zostanie pięć kilometrów.
- Zamierzamy w wymienić około 5 km torów na linii do Ostrołęki – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe SA. - Zmodernizujemy również 4 przejazdy kolejowe i zainstalujemy nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Zmodernizowany zostanie również przystanek Jarzębia Łąka (koło Tłuszcza – przyp. red.).
Całkowity koszt tegorocznych prac PKP PLK szacuje na około 12 milionów złotych. W ciągu najbliższych trzech lat, na remont linii Ostrołęka-Tłuszcz PKP PLK wyda blisko 200 milionów.
Uwaga! Pociąg!
Trasą Ostrołęka-Małkinia pierwszy pociąg przejedzie już za tydzień.
- Szacujemy, że węgiel do elektrowni przywozić będą 1-2 składy na dobę - wyjaśnia Maciej Martyniuk, dyrektor ds. zakupów w Energa Elektrownie Ostrołęka. - Będą to standardowe składy po 40 wagonów każdy. Linia 34 będzie używana podczas wyłączeń w trakcie remontu linii 29. Linia będzie wykorzystywana do 15 października.
Dodatkowo na trasie jeździć będą pociągi Kolei Mazowieckich, ale będą to pociągi techniczne.
- W związku z planowaną modernizacją linii kolejowej nr 29 Ostrołęka - Tłuszcz odcinkiem Ostrołęka - Małkinia Górna, ma być prowadzone służbowe przejazdy (wykonywane sporadycznie), celem tankowania i wykonania przeglądów kontrolnych - wyjaśnia Marta Milewska, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego w Warszawie.
Nie udało nam się uzyskać szczegółowego harmonogramu użytkowania linii. Kierowcy powinni zatem zachować szczególną ostrożność na przejazdach kolejowych.
Tylko ruch towarowy
Niestety, przywrócenie przejezdności na trasie do Małkini, nie oznacza, że także ruch pasażerski zostanie wznowiony. Koleje Mazowieckie takich planów nie mają i odsyłają do marszałka województwa mazowieckiego, który jest organizatorem pasażerskiego transportu kolejowego na Mazowszu.
- W związku z trudną sytuacją finansową Samorząd Województwa Mazowieckiego nie planuje obecnie uruchomienia nowych połączeń kolejowych, w tym także połączenia Ostrołęka-Małkinia Górna - informuje Marta Milewska. - Uruchomienie takiego połączenia to koszt kilku milionów złotych. W tej chwili staramy się utrzymać wszystkie te połączenia, które są już realizowane." http://www.nowaostroleka.pl/wiadomosci/2813,pociagi-na-trasie-do-ostrowi-i-malkini-ale-tylko-towarowe
I właśnie tego się obawiałem :(
Zorientowani wiedzą, że przejeżdżamy przez ten tor.
Chciałbym uniknąć kolizji lub nie daj Boże wypadku !!!
Muszę znaleźć nową trasę i ją wytyczyć :(
Proszę o wyrozumiałość
Jeśli wszystko się ułoży to jeszcze w tym roku zrobimy tę czasówkę.
Marek Karczewski