Znalezione wyniki: 114

Wróć do listy podziękowań

Myślę, że nie ma sensu zawalać głównej strony zbędnymi linkami, bo to psuje przejrzystość strony. Temat powitań jest używany tylko raz przez użytkownika, dlatego myślę, że nie ma po co umieszczać go na stałe na głównej stronie.
Lepszym rozwiązaniem będzie automatyczne wysyłanie do każdego nowego użytkownika prywatnej wiadomości, w której będą umieszczone najważniejsze informacje o forum, w tym właśnie link do tematu powitań oraz kilka innych.
przez adm
12 gru 2009, o 20:58
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Rowerowe piosenki

W tym temacie umieszczamy piosenki, które są o rowerach :) .

Na dobry początek zamieszczam chyba dosyć znany utwór Lecha Janerki - Rower
http://www.youtube.com/watch?v=0lYUrZdHx10


Drugi filmik to Werwa - Stare Wilki 6, który jest parodią piosenki Verby - Młode Wilki 6
http://www.youtube.com/watch?v=d30V0_fSmrA

Jeśli znacie jakieś inne piosenki o rowerach to wklejajcie :) .
przez adm
8 cze 2009, o 18:38
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Kwestia pierwszeństwa na przejeździe wcale nie jest taka jednoznaczna w Polsce. Wszystko przez Konwencję Wiedeńską o ruchu drogowym, którą Polska ratyfikowała w 1988 i która według Konstytucji jest ustawą nadrzędną nad PORD. W Konwencji nie ma wątpliwości, że to rowerzysta na przejeździe rowerowym ma pierwszeństwo. PORD w tej kwesti był zgodny z KW do 2001 roku, kiedy to zlikwidowano następujący artykuł:
Art. 27. 2. Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa rowerowi jadącemu po drodze (ścieżce) dla rowerów, przebiegającej przez jezdnię drogi, na którą wjeżdża.
Od tego czasu wg. PORD rowerzysta ma pierwszeństwo tylko wtedy gdy znajduje się już na przejeździe. Ale w Polsce, jak napisałem wcześniej, prawem nadrzędnym jest Konwencja Wiedeńska i w przypadku niezgodności z polskim prawem to ją powinno się stosować.

Dla tych którzy nie dopuszczają do siebie tego, że to KW ma wyższość nad PORD jest też coś takiego jak Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie znaków i sygnałów drogowych, które jednoznacznie określa sposób zachowania kierującego pojazdem podczas zbliżania się do przejścia dla pieszych lub przejazdu dla rowerzystów:
§ 47. 4. Kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca oznaczonego znakiem D-6, D-6a albo D-6b jest obowiązany zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych lub rowerzystów znajdujących się w tych miejscach lub na nie wchodzących lub wjeżdżających .
W obecnej chwili (wg. polskiego prawa) nie jest jasno napisane czy rowerzysta zbliżający się do przejazdu ma pierwszeństwo, ale też nie ma nigdzie zapisu, że to kierujący pojazdem przecinając przejazd takie pierwszeństwo posiada. W KW nie ma co do tego wątpliwości.

Tak więc, podsumowując to wszystko, rowerzysta ma pierwszeństwo.
przez adm
11 cze 2010, o 08:36
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Przegląd ciągu pieszo-rowerowego w Olszewo Borkach

Przegląd drogi dla rowerów i pieszych w Olszewo Borkach.

Filmik z przejazdu:
http://www.youtube.com/watch?v=fdagxmCqtPw

"Dobrze" widoczne oznakowanie drogi rowerowej, jadąc od strony Ostrołęki. Aby się na nią dostać trzeba przejechać przez podwójną linię ciągłą:
721

Niebezpeczne spadki na skraju drogi. Bardzo niebezpieczne zimą, gdy drogi są śliskie, można ześlizgnąć się wprost pod jadący samochód:
722 723

Oczywiście, każdy wjazd na posesję ważniejszy od zachowania ciągłości drogi rowerowej. Rowerzysta musi co kilka metrów podjeżdżać w górę i w dół, co nie jest zbyt komfortowe. Dodatkowo jazda z prędkością powyżej 20 km/h grozi oderwaniem przedniego koła od nawierzchni, co raczej nie jest zbyt bezpieczne:
724 725 726 727 728 729

Przejazd rowerowy zmusza rowerzystę do wyhamowania do 0 km/h i skakania po wysokich krawężnikach:
730 731 732 733

Nie mówiąc już o tym, że przejazd jest poprowadzony w taki sposób, że bardzo ogranicza widoczność i kierowca samochodu wyjeżdżający z bocznej drogi może nie zauważyć rowerzysty:
734

Jak widać na tym przejeździe można było zlikwidować krawężnik (choć nie do końca), ale widoczność jest również bardzo ograniczona:
735

Stan nawierzchni w niektórych miejscach nie wymaga komentarza (droga wybudowana została niecały rok temu):
736

Dodatkowo ta droga rowerowa nie spełnia założeń dokumentu "Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Olszewo - Borki, Powiat Ostrołęcki, Woj. Mazowieckie":
§ 80. Dla realizacji ścieżek rowerowych wzdłuż dróg publicznych i wewnętrznych, ustala
się następujące warunki, zasady i standardy zagospodarowania:
[...]
szerokość ścieżki rowerowej, jeśli jest realizowana jako ciąg pieszo - rowerowy,
tj. ścieżki rowerowe, z których mogą korzystać również piesi, nie może być
mniejsza niż:
a) 2,5 m. dla ciągów, na których ruch rowerów jest jednokierunkowy,
b) 3,0 m. dla ciągów, na których ruch rowerów jest dwukierunkowy ,
Źródło: http://www.olszewo-borki.pl/index.php?option=com_remository&Itemid=73&func=fileinfo&id=9


Podsumowując, jest to kolejna droga rowerowa pozbawiona jakiegokolwiek sensu. Bo jaki jest sens budowania drogi rowerowej w miejscu, gdzie ruch samochodowy jest znikomy. W godzinach szczytu (po 16:00) przez około 30 minut przejechało mniej niż 20 samochodów, z których żaden nie jechał szybciej niż 50 km/h.
Dodatkowo ta droga jest zbudowana w taki sposób, że zamiast poprawiać bezpieczeństwo, nie mówiąc już o komforcie jazdy jest zupełnie odwrotnie.

Nie ma co się dziwić, że rowerzyści niechętnie korzystają z tej (i nie tylko tej) drogi rowerowej. Przez około pół godziny przejechało kilkunastu rowerzystów, a tylko dwóch z nich wybrało przejazd drogą rowerową (nie wiadomo czy z własnego wyboru, czy z obawy przed mandatem).

Przez takie drogi kierowcy później narzekają na rowerzystów: "Dlaczego ten rowerzysta jedzie ulicą, skoro obok ma taką piękną, nową drogę rowerową?"


737
Koniec drogi rowerowej - nareszcie można zjechać na ulicę.
przez adm
30 lip 2010, o 13:56
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Droga rowerowa w Przasnyszu

Przejazd drogą rowerową w Przasnyszu, łącząca ulicę Leszno i ulicę Makowską. Droga została oddana do użytku 3 lipca 2009 roku i liczy 741 metrów. Jest to pierwsza droga rowerowa w Przasnyszu przebiegająca poza ciągami komunikacyjnymi. Ciekawostką jest fakt, że prowadzi ona przez stary most kolejki wąskotorowej.

http://www.youtube.com/watch?v=agc3n0W9Ayg
przez adm
1 sie 2010, o 16:39
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Ostrołęka - Kamianka - Różan - Nowa Wieś Zach. - Ostrołęka

Trasa Ostrołęka - Kamianka - Różan - Nowa Wieś Zachodnia - Ostrołęka w przyspieszonym tempie (x15).

Dane wycieczki:
DST: 81 km
TM: 3:29 h
AVS: 23.2 km/h

Trasa: Ostrołęka, Dzbenin, Korczaki, Kamianka, Lipianka, Jawory Podmaście, Jawory Stare, Jawory Wielkopole, Dąbrówka, RÓŻAN, Załęże Wielkie, Załęże Gartki, Załęże Sędzięta, Głażewo Cholewy, Stare Glinki, Ziemaki, Chełchy, Prześniska, Nowa Wieś Zachodnia, Białobrzeg Dalszy, Łazy, Ostrołęka.

http://www.youtube.com/watch?v=q3hA-rcVX1k
przez adm
25 paź 2010, o 18:39
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Pijany rowerzysta nie zawsze straci prawo jazdy

Pijany rowerzysta nie straci obligatoryjnie prawa jazdy. Pozwolił na to Sejm. Musiał tak zrobić po decyzji Trybunału Konstytucyjnego.
Przyjęta w czwartek nowelizacja Kodeksu karnego sprawia, że sądy nie będą musiały przymusowo karać pijanych rowerzystów zakazem prowadzenia samochodów. Zmiana w prawie wprowadzona przez Sejm wynika ze wskazania Trybunału Konstytucyjnego. Za przyjęciem nowelizacji głosowało 368 posłów. Nikt nie był przeciw i nikt się nie wstrzymał.

[...]

Zmiana została dokonana ze wskazania Trybunału Konstytucyjnego. Według sędziów Trybunału obecne przepisy wprowadzają nierówność prawną. Nietrzeźwy kierowca pojazdu mechanicznego traci prawo jazdy, ale nie jest mu odbierana karta rowerowa.

Kodeks karny przewiduje też grzywnę, ograniczenie wolności albo karę do dwóch lat więzienia dla tego, kto w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka odurzającego prowadzi "pojazd mechaniczny w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym".

Natomiast ten, kto w stanie nietrzeźwości prowadzi inny pojazd, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.

Oznacza to, że nietrzeźwi rowerzyści są poddawani surowszym karom niż nietrzeźwi kierowcy samochodów.

czytaj dalej: http://www.tvn24.pl/12690,1683787,0,1,pijani-rowerzysci-nie-straca-prawa-jazdy,wiadomosc.html
przez adm
25 lis 2010, o 20:00
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Przegląd ścieżki rowerowej na ul. Kaczyńskiej

Filmik z przejazdu (odcinek od ul. Nasypowej do ul. Ostrowskiej (i z powrotem)):
http://www.youtube.com/watch?v=JStPpVw4U_k

Jest to nie pierwsza i niestety nie ostatnia droga rowerowa w naszym mieście, której celem było... no właśnie co było celem jej budowy? Na pewno nie poprawienie bezpieczeństwa rowrzystów, a już z całą pewnością nie poprawienie komfortu jazdy. Ta droga charakteryzuje się tym co wszystkie temu podobne twory, między innymi: nierówna nawierzchnia (frezowana kostka brukowa, miejscami bardzo pozapadana), znaki w skrajni, nieutrzymanie ciągłości nawierzchni, niepotrzebne zwiększanie punktów kolizyjnych z samochodami.

Wjazd na ścieżkę (od strony ul. Nasypowej):
949
Niepotrzebne przerzucanie ścieżki na drugą stronę jezdni:
950
Znaki na ścieżce rowerowej:
951
Wjazd na parking oraz wjazdy do posesji ważniejsze od zachowania ciągłości ścieżki rowerowej:
952 953
Koniec ścieżki rowerowej (dojazd do ul. Ostrowskiej), brak możliwości legalnego wjazdu na jezdnię:
954
Pozapadana kostka:
955
przez adm
19 gru 2010, o 21:11
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Zdarzenia z udziałem rowerzystów w Ostrołęce

System Ewidencji Wypadków i Kolizji (Rowerowych) SEWIK jest ciekawą stroną, na której są przedstawione zdarzenia drogowe z udziałem rowerzystów z lat 2007-2009. Znajdują się tam dane udostępnione przez Komendę Główną Policji. Strona główna (dane z największych miast + wyszukiwarka mniejszych miejscowości): http://www.rowerowy.bialystok.pl/sewik/index.php

Dane dla Ostrołęki:
http://www.rowerowy.bialystok.pl/sewik/?miasto=Ostro%C5%81%C4%99ka

Można również przeglądać dokładniejsze opisy zdarzeń (link w kolumnie ID, w tabeli Lista zdarzeń), np:
http://www.rowerowy.bialystok.pl/sewik/index.php?zdarzenie=90212485

Strona jest w fazie testów i można tam znaleźć pewne błędy, dlatego autor prosi o przesyłanie do niego informacji o znalezionych nieprawidłowościach. Adres e-mail autora znajduje się na stronie głównej SEWIK.
przez adm
15 sty 2011, o 11:23
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

"Rowerem między samochodami" i "Samochodem mi

Filmy "Rowerem między samochodami" oraz "Samochodem między rowerami" w ciekawy sposób pokazują relacje między rowerzystami a kierowcami samochodów (i odwrotnie ;)). Pokazują na co zwracać szczególną uwagę poruszając się rowerem lub samochodem, tak aby nie stwarzać niebezpiecznych sytuacji dla innych uczestników ruchu oraz dla siebie samych. Zapraszam do obejrzenia :).

" Rowerem między samochodami ":
scenariusz: Barbara Brzeska, Cezary Grochowski
realizacja: Barbara Brzeska
współpraca: Jakub Maciejczyk
zdjęcia: Paweł Mróz, Kamil Goch
współpraca: Wiktor Plesiński
dźwięk: Marek Łacny
montaż: Aleksander Stefański
lektor: Marcin Bradke
produkcja: Lidia Chojnacka
występują: Piotr Kruk oraz: Adam Drożniak, Kaja Grochowska, Cezary Grochowski, Dominika Kwaśna, Paweł Łąk, Macias, Jakub Maciejczyk, Struna, Jakub Szymczak, Maciej Wolak.
W filmie wykorzystano zdjęcia Bartosza Skórzewskiego.
Wyprodukowano przez TVP Wrocław.
czas trwania: 9 minut
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ev9i5dHdbjc[/youtube]


" Samochodem między rowerami ":
scenariusz: Barbara Brzeska, Cezary Grochowski
realizacja: Barbara Brzeska
współpraca: Jakub Maciejczyk
zdjęcia: Paweł Mróz, Kamil Goch
współpraca: Wiktor Plesiński
dźwięk: Marek Łacny
montaż: Aleksander Stefański
lektor: Marcin Bradke
produkcja: Lidia Chojnacka
występują: Cezary Grochowski, Grzegorz Ocharski (Pan Kierowca) oraz: Adam Drożniak, Kaja Grochowska, Cezary Grochowski, Piotr Kruk, Dominika Kwaśna, Paweł Łąk, Macias, Jakub Maciejczyk, Struna, Jakub Szymczak, Maciej Wolak
Wyprodukowano przez TVP Wrocław.
czas trwania: 8 minut
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KeDjWFPVNYo[/youtube]


Filmy zrealizowano w ramach projektu „Rowerowe przyspieszenie - kampania edukacyjno‑promocyjna na rzecz rozwoju komunikacji rowerowej i popularyzacji idei zrównoważonego transportu w Polsce".

Wrocławska Inicjatywa Rowerowa
ul. Białoskórnicza 26
50-134 Wrocław
tel.: 071 343 08 49
e-mail: wir@eko.org.pl
http://www.rowerowy.wroclaw.pl

Miasta dla Rowerów
http://www.miastadlarowerow.pl

Sfinansowano ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
przez adm
15 lut 2011, o 14:17
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Filmik z przejazdu tą "drogą rowerową":
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dYCTcQsvrJQ[/youtube]
przez adm
17 mar 2011, o 21:05
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Ustawa została w całości przyjęta przez Senat :). Teraz tylko podpis Prezydenta.
przez adm
17 mar 2011, o 21:02
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Filmik z zawodów:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LtIgDVpSnkk[/youtube]
Może nie jest to super produkcja ;), ale każdy z zawodników wyścigu open może zobaczyć siebie "w akcji" ;) .
przez adm
21 cze 2011, o 19:34
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Ulica Kaczyńska - druga część inwestycji

Filmik z przejazdu (odcinek od ul. Nasypowej do ul. Marii Dąbrowskiej):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BlD5ulPdRQs[/youtube]

Kolejna część przebudowy ulicy Kaczyńskiej w Ostrołęce. Przebudowa obejęła drogę od ulicy Nasypowej do ulicy Marii Dąbrowskiej.
Pierwszą rzeczą na którą zwracamy uwagę to znaki na drodze rowerowej, które powodują, że faktyczna szerokość ścieżki rowerowej jest dużo mniejsza niż teoretyczna (nie wystarcza do wyminięcia się dwóch rowerzystów):
1155
Drugą rzeczą, która mocno pogarsza komfort jazdy rowerem jest obniżanie i podnoszenie ścieżki na wyjazdach z posesji.
Zastanawiające jest również wymalowywanie przejazdów dla rowerzystów w tych miejscach, skoro i tak rowerzysta tutaj ma pierwszeństwo. Chociaż z drugiej strony może zwróci to uwagę kierowców, aby bardziej uważać na rowerzystów.
1156 1157
Koniec ścieżki rowerowej przy ulicy Marii Dąbrowskiej. O dziwo można tutaj zgodnie z przepisami włączyć się do ruchu, ale trzeba przy tym zredukować prędkość praktycznie do zera.
1158
Na pochwałę zasługuje (chociaż powinno być to standardem) połączenie tej ścieżki z wcześniej istniejącą już ścieżką na Al. Jana Pawła II:
1159
przez adm
14 lip 2011, o 18:22
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Przegląd ścieżki rowerowej na ulicy Słowackiego

Nowowybudowana droga dla rowerów i pieszych na ulicy Słowackiego na odcinku od ulicy Kolejowej do ulicy Kruczej.
Droga rowerowa na tej ulicy ma szerokość 3,5 metra (minus skrajnia). Droga rowerowa została wykonana z koski fazowanej (pomimo tego, że w projekcie jest napisane, że powinna być wykonana z kostki niefazowanej).

http://www.youtube.com/watch?v=OzsA4GnBuCY

Początek drogi rowerowej. Możemy sobie wybrać przepis jaki chcemy złamać, aby na nią wjechać. Mamy do wyboru:
- przejazd po ciągłej linii,
- przejazd przejściem dla pieszych,
- jazda za znakiem b-9 "zakaz wjazdu rowerów".
1160 1161

Inny kolor nawierzchni na wyjazdach z posesji może sugerować, że w tym miejscu to pojazd wyjeżdżający/wjeżdżający do bramy ma pierwszeństwo.
1162

Po pokonaniu około 240 metrów tą super bezpieczną drogą musimy wjechać na chwilę na jezdnię, bo droga rowerowa urywa się w miejscu gdzie jest przystanek.
1163

Koniec drogi rowerowej w kierunku Rzekunia:
1164

Teraz test drogi rowerowej po drugiej stronie jezdni.
Wjazd na drogę nie jest komfortowy, a co więcej może być niebezpieczny z powodu wysokiego krawężnika. Przy podjeżdżaniu pod zbyt małym kątem może dojść do upadku (szczególnie zimą).
1165 1166

Tak jak w pierwszą stronę, brak drogi rowerowej na odcinku, w którym znajduje się przystanek.
1167 1168

Tak jak po drugiej stronie nie udało się zachować ciągłości nawierzchni, ale tutaj dodatkowo poziom ścieżki co chwilę obniża się i podwyższa.
1169 1170

Koniec drogi rowerowej:
1171
przez adm
19 lip 2011, o 09:58
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Ulica Sienkiewicza jest na tyle szeroka, że moim zdaniem najlepszym, czyli prostym, tanim, bezpiecznym i wygodnym rozwiązaniem byłoby wyznaczenie na jezdni pasów rowerowych.
Jeśli koniecznie musi być tam wydzielona od jezdni ścieżka to trzeba zrobić ją tak, żeby spełniała swoją funkcję, tzn. była bezpieczna i wygodna dla rowerzystów. Aby to zapewnić trzeba zwrócić szczególną uwagę przede wszystkim na:
- niepotrzebne odgięcia toru jazdy, a tam gdzie to konieczne, zapewnienie odpowiednich promieni łuku,
- równą nawierzchnię, najlepiej asfaltowa (co pewnie jest "niemożliwe") oraz brak uskoków (max. 1 cm) na skrzyżowaniach i wjazdach do posesji,
- zapewnienie odpowiedniej widoczności w miejscach przecięcia ruchu,
- dogodne miejsca wjazdu i zjazdu ze ścieżki.
Jak widać, wszystkie te wymagania spełniają pasy rowerowe na jezdni, zatem czy warto kombinować?
przez adm
31 sty 2012, o 18:24
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Zimowy przejazd przez Rzekuń [19.12.2010]

Przejazd rowerem przez zasypany śniegiem Rzekuń:



Swoją drogą jakość jezdni niewiele się różni od tego co było latem ;).
przez adm
20 gru 2010, o 11:35
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Od dzisiaj (2.07.2012) jest kolejna promocja:
coś dla rowerzystów: http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/SID-C94 ... date=27987
i coś dla biegaczy: http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/SID-C94 ... date=28017
przez adm
2 lip 2012, o 22:06
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Przepraszam że nie na temat ale czy do Łomży wybiera się rowerami jakaś grupa wrednych kiboli? Jeżeli tak to skąd i o której wyruszają?

Wybieramy się we trzech. Możemy się umówić koło stacji benzynowej na skrzyżowaniu Ostrowskiej i Ławskiej (obok ronda na Obwodnicy) o godzinie 8:30 (powinniśmy spokojnym tempem zdążyć na start o 11).
My planujemy przyjechać tylko na start, a później pojeździć i pozwiedzać okolice, a więc możliwe, że nie wrócimy już do Łomży tylko pojedziemy sami do Ostrołęki.
Zapraszamy wszystkich na jazdę do Łomży, nie tylko Jojasa ;).
przez adm
7 lip 2012, o 09:46
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Re: Inscenizacja walk o Nowogród

jojas napisał(a):Dojechanie na rowerkach raczej możliwe. No to co? :)


W takim razie, tak jak ustaliliśmy:

Wyjazd o godzinie 15:00, zbiórka koło skrzyżowania ulicy Ostrowskiej i Ławskiej (koło Obwodnicy).
Z racji, że będziemy wracać po zmroku - oświetlenie obowiązkowe.

Zapraszamy wszystkich!
przez adm
17 sie 2012, o 11:05
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Wspólny wyjazd do Ostrowi

Czy na Ostrów jadą rowerami kibice z okolic Ostrołęki ?
My wyjedziemy o godzinie 8:00 z ławeczki GJwSD (przystanek autobusowy na Dzbenin przy skrzyżowaniu ulicy Goworowskiej i Pomian).
Zamierzamy jechać przez Daniszewo, Wojsze, Grodzisk, Czerwin i dalej główną drogą na Ostrów. Tempo jazdy raczej wycieczkowe, ale co najmniej 20 km/h, żeby zdążyć na start.
Zapraszamy wszystkich chętnych na wycieczkę.
przez adm
27 wrz 2012, o 10:43
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Problemy z działaniem forum

Jak większość osób zauważyła, w ostatnich dniach występują problemy z działaniem forum. Jest to spowodowane atakami DDoS na serwery hostingu, na którym umieszczone jest forum. Administratorzy hostingu robią co w ich mocy, ale stuprocentowa ochrona przed tego typu atakami nie jest możliwa. Miejmy nadzieję, że takie sytuacje nie będą się już powtarzać.
przez adm
10 lis 2012, o 17:23
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

A może błędy czy buble wytknąć lub wskazać w prasie, dlaczego nie należy sie nimi poruszać jak po ścieżkach rowerowych
Kiedyś próbowałem zainteresować kilka ostrołęckich portali bublami rowerowymi jakie powstają w mieście i okolicach, szczególnie jeśli chodzi o pobocza oznaczane jako drogi rowerowe. Tylko jeden z nich był zainteresowany tematem. Niestety skończyło się tylko na artykule i odpowiedzi projektanta, że wszystko jest projektowane w porządku, czyli zgodnie z przepisami i potrzebami rowerzystów. Po mojej odpowiedzi na wypowiedź projektanta, którą poparłem praktycznym uzasadnieniem i przepisami, temat ucichł.

Poza tematem, w tym roku przymierzam się do zaczęcia pisania pism do urzędów, w sprawie poprawiania błędów na drogach rowerowych. Wiadomo, że nie poprawi się poważnych błędów, powstałych na etapie projektu, ale może uda się w niektórych miejscach usunąć krawężniki, domalować przejazdy rowerowe, załatać dziurę, usunąć krzaki ze skrajni, itp. Zobaczymy czy urzędy będą przychylne wnioskom, czy oleją sprawę tak samo jak na etapie projektowania.
przez adm
11 mar 2013, o 14:20
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Z moich obserwacji (a po przejrzeniu różnych for okazało się, że nie tylko moich) wynika, że istnieje poważna wada Bocialarek i innych podobnych lampek, na którą nikt wcześniej nie zwracał uwagi. Chodzi tu o rozkład światła, który w "Bocialarkach" świeci dookoła z taką samą jasnością. Powoduje to, że trzeba ustawić lampkę bardzo nisko, kilka metrów przed koło, aby nie oślepiać jadących z naprzeciwka. Takie ustawienie powoduje z kolei to, że ogromna ilość światła jaką posiadają te lampki nie jest efektywnie wykorzystywana. Dobra lampka powinna "odcinać" światło na pewnej wysokości (w reflektorach samochodów jest tak samo) tak, aby świeciła możliwie daleko, a zarazem nie oślepiała innych.
Dla porównania na przykład lampki Bocialarka 4.0 i Philips Saferide: http://light-test.info/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=39&Itemid=59&lang=pl . Pomimo, że Bocialarka ma większą moc to nie zostanie ona wykorzystana, bo gdy ustawimy ją np. w dwudziesty metr, będzie oślepiała innych, co jest problemem nawet dla trybów LOW. Philips ma wyraźną linię odcięcia przez co nie oślepia jadących z naprzeciwka, oświetla drogę równie dobrze co Bocialarka, a dodatkowo efektywniejsze wykorzystanie światła przekłada się na mniejsze zużycie energii.
Sam kupiłem ostatnio w okazyjnej cenie lampkę Sigma Pava ( http://light-test.info/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=39&Itemid=59&lang=pl ) i chętnie porównałbym na żywo jak wypada na tle Bocialarki.

Oczywiście wszystkie te uwagi dotyczą jazdy szosowej i miejskiej, do jazdy terenowej chyba lepiej sprawdzi się Bocialarka albo jakaś dobra czołówka.
przez adm
6 lut 2013, o 11:56
 
Skocz do działu
Skocz do tematu
cron