Znalezione wyniki: 114

Wróć do listy podziękowań

Gucin

Gucin to wioska oddalona o około 20 kilometrów na południe od Ostrołęki. Jest to jedno z moich ulubionych miejsc. Nie ma tam wielu zabytków, właściwie ja wiem tylko gdzie jest jeden pomnik upamiętniający żołnierzy walczących podczas wojny. Ciężko jest go dostrzec, gdyż naokoło niego rosną liczne drzewa. Znajdziemy go jadąc od Jarnut żwirówką. Następnie gdy przejedziemy przez tory musimy skręcić w prawo i po lewej stronie wśród drzew znajduje się pomnik.
W Gucinie jest fajne miejsce na odpoczynek. Są tam dwa mosty drogowy i kolejowy na rzece Orz. Most kolejowy ma bardzo ciekawą budowę. Odważni ;) mogą spróbować wejść po łuku na górę mostu, aby podziwiać widok okolicy z góry. Jakieś 200 metrów od mostu na rzece znajduje się tama. Również na nią można bez problemu wejść, aby przeprawić się na drugą stronę rzeki. Następnie jadąc dalej wzdłuż torów dostaniemy się na opuszczoną stację kolejową.

Most kolejowy:
http://img171.imageshack.us/img171/7960/most1ak5.th.jpg http://img377.imageshack.us/img377/294/most2zx9.th.jpg http://img171.imageshack.us/img171/8145/most3ev3.th.jpg
Tama:
http://img377.imageshack.us/img377/685/tama1ch3.th.jpg http://img523.imageshack.us/img523/8656/tama2gg8.th.jpg http://img171.imageshack.us/img171/9098/tama3io0.th.jpg
przez adm
16 sie 2008, o 21:35
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Nowogród

Miejscowość oddalona od Ostrołęki o około 30 km.
Nowogród może pochwalić się naprawdę wieloma zabytkami i fajnymi miejscami na wycieczki rowerowe. Jedną z głównych atrakcji jest Skansen Kurpiowski im. Adama Chętnika położony nad rzeką.
http://img337.imageshack.us/img337/995/p1010731bk8.th.jpg http://img337.imageshack.us/img337/9786/p1010737uj3.th.jpg

Trochę informacji o skansenie:
Skansen Kurpiowski im. Adama Chętnika w Nowogrodzie jest jednym z dwóch najstarszych muzeów budownictwa ludowego w Polsce. jego twórcą był Adam Chętnik, działacz społeczny i etnograf. Skansen został otwarty 19 czerwca 1927 roku i zajmował powierzchnię 1/3 hektara. Na tym niewielkim obszarze znajdował się przeszło 3 tysiące eksponatów z zakresu historii, etnografii i przyrody pochodzących z terenu Kurpiowskiej Puszczy Zielonej. Były one eksponowane w dwóch drewnianych budynkach zbudowanych na wzór kurpiowski, we wiatach oraz wprost pod gołym niebem. W czasie II wojny światowej muzeum zostało doszczętnie zniszczone. Eksponaty ewakuowane do pobliskich wsi uległy zniszczeniu lub rozproszeniu. Ocalały jednie dwa odrzynki drzew bartnych i brama wejściowa do muzeum od strony rzeki. Odbudowę skansenu rozpoczęto pod koniec lat 50-tych. Obecnie na obszarze 4,5 hektara znajduje się 21 zabytkowych budynków przeniesionych z zagród chłopskich, dwór szlachecki oraz kilkadziesiąt obiektów tzw. małej architektury: bramki, kapliczki, studnie itd. Ekspozycja plenerowa obejmuje dwa działy: bartniczo-pszczelarski i rolniczy. Pierwszy z nich został usytuowany w najstarszej części muzeum, gdzie znajdują się m.in. dwa ocalałe pnie drzew bartnych, ule kłodowe oraz sprzęt pszczelarski. Dział rolniczy tworzą zagrody oraz obiekty przemysłu wiejskiego (wiatrak, kuźnia, olejarnia i młyn wodny) usytuowane w niskiej, nadrzecznej części skansenu. Info: http://www.nowogrod.com/


Inne ciekawe zabytki w Nowogrodzie:
- Czołg z czasów II Wojny Światowej
http://img115.imageshack.us/img115/1518/p1010657ss7.th.jpg http://img186.imageshack.us/img186/8771/p1010660dl8.th.jpg

- szlak schronów bojowych Nowogród - Szablak
http://img134.imageshack.us/img134/9021/p1010768eb2.th.jpg http://img115.imageshack.us/img115/8062/p1010703pr2.th.jpg http://img186.imageshack.us/img186/8264/p1010816um0.th.jpg

- kościół parafialny z plebanią z XV wieku
http://img337.imageshack.us/img337/6931/p1010759qt1.th.jpg

- pomniki
http://img186.imageshack.us/img186/4206/p1010762uu7.th.jpg
przez adm
16 sie 2008, o 21:38
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Teodorowo

Teodorowo to wieś położona nad rzeką Narew. Jest oddalona od Ostrołęki o około 7 km.
Nad rzeką jest fajne miejsce na odpoczynek. Znajduje się tam prom, którym można przepłynąć na drugą stronę Narwi.

http://img142.imageshack.us/img142/7239/hpim6278ll8.jpg

http://img142.imageshack.us/img142/8439/hpim6271yn6.jpg
przez adm
16 sie 2008, o 21:40
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Kadzidło

Kadzidło to miejscowość oddalona o około 20 kilometrów na północ od Ostrołęki.

Znajduje się tam wiele zabytków wartych odwiedzenia. Najważniejsze z nich to:
- Kościół wybudowany w stylu neobarokowym z 1883 roku. Ołtarz główny pochodzi z renesansu i liczy ponad 300 lat, został tu przeniesiony z bazyliki w Kodniu. Wnętrze zdobią liczne malowidła oraz muszle z Morza Śródziemnego.
http://img299.imageshack.us/img299/7131/p1040607re2.th.jpg

- Zagroda Kurpiowska - skansen - znajdują się tam 3 chałupy, stodoła, drwalnia, maneż i świronek
http://img253.imageshack.us/img253/1536/p1040618pn0.th.jpg

Strona internetowa Urzędu Gminy w Kadzidle: http://www.kadzidlo.pl/
przez adm
16 sie 2008, o 21:38
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Ostrołęka - Nowa Wieś Wschodnia - Ostrołęka

Długość trasy: ok. 22 km
Nawierzchnia: asfalt: 100%
Trasa: Ostrołęka -> Wojciechowice -> Nowa Wieś Wschodnia -> Susk Stary -> Ławy -> Ostrołęka
Zobacz mapę

Krótka trasa przez Nową Wieś Wschodnią. Długość pętli to nieco ponad 20 kilometrów. Wycieczkę rozpoczynamy w centrum. Musimy dostać się do Wojciechowic. Najłatwiej dojechać tam ścieżką rowerową wzdłuż ulicy Armii Wojska Polskiego. Co prawda nie jest ona w najlepszym stanie (na odcinku od Avans'a można powiedzieć, że jest w fatalnym stanie), ale te parę kilometrów jakoś można znieść ;) . Jedziemy nią cały czas prosto. Za przejazdem kolejowym droga rowerowa się kończy i mamy do wyboru podjechać kawałek równą, ale niestety ruchliwą szosą lub co prawda utwardzonym, ale bardzo nierównym poboczem. Gdy już przejedziemy ten niewygodny kawałek, równolegle do szosy na Łomżę zaczyna się ładna, równa, osiedlowa droga, którą można bezpiecznie jechać. Jedziemy nią cały czas prosto. Na skrzyżowaniu droga kończy się i zaczyna biec po drugiej stronie szosy. Przejeżdżamy tam i kontynuujemy jazdę. Gdy dojedziemy do kolejnego skrzyżowania możemy skręcić w lewo i zajechać na chwilę do Teodorowa na prom na Narwi. Jeśli zakładamy, że jedziemy według planu, skręcamy w prawo. Jedziemy spokojną, mało ruchliwą drogą, naokoło której są lasy. Po około 3 kilometrach dojedziemy do Nowej Wsi Wschodniej. Skręcamy tam w prawo i jedziemy znów około trzy kilometry, aż do wsi Susk Stary. Tam również znajduje się skrzyżowanie na którym skręcamy w prawo. Dalej kierujemy się główną drogą do Ław. Tam przejeżdżamy przez tory i jedziemy cały czas prosto. Po chwili wjeżdżamy do Ostrołęki, a więc nasza wycieczka dobiega końca.
przez adm
16 sie 2008, o 21:49
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Ostrołęka - Lelis - Ostrołęka

Długość trasy: ok. 30 km
Nawierzchnia: asfalt: 100%
Trasa: Ostrołęka -> Łęg Przedmiejski -> Łęg Starościński -> Szafarczyska -> Nasiadki -> Lelis -> Durlasy -> Białobiel -> Ostrołęka
Zobacz mapę

Fajna i spokojna pętla przez Lelis. Wycieczkę rozpoczynamy w Ostrołęce. Musimy przedostać się na drugą stronę Narwii Starym Mostem lub Mostem Madalińskiego. Gdy jesteśmy już po drugiej stronie rzeki jedziemy kawałek dość ruchliwą drogą na Myszyniec. Naszczęście jedziemy nią bardzo krótko i możemy jechać poboczem, które należy do ulicy i jest asfaltowe. Skręcamy w pierwszą ulicę w prawo. Jedziemy przez Łęg Przdmiejski i Łęg Starościński. W Łęgu dojeżdżamy do skrzyżowania na którym musimy skręcić w lewo. Dalej jedziemy przez Szafarczyska i Nasiadki. W Nasiadkach przejeżdżamy przez most na Rozodze. Dalej jedziemy prosto, aż dojedziemy do skrzyżowania. Skręcamy na nim w lewo i po chwili jesteśmy już w Lelisie.

W Lelisie nie ma wielu zabytków, ale jest kilka miejsc, które warto zobaczyć. Jednym z nich jest park, czy coś w tym rodzaju na dosyć wysokiej górce. Dostaniemy się tam jadąc przez parking koło OSP. Na górę prowadzą schody, ale bardziej wytrwali mogą spróbować podjechać pod nią rowerem . Można tam odpocząć siadając na ławce, chociaż nie wiem czy tam dalej są, bo dawno już tam nie byłem .

Po zwiedzeniu Lelisa pora wracać . Możemy wrócic drogą, którą przyjechaliśmy, ale ja proponuję pojechać inną, a na dodatek kilka kilometrów krótszą. Wyjeżdżamy z Lelisa od strony Posterunku Policji (jeśli jedziemy od strony OSP, na skrzyżowaniu skręcamy w prawo). Jedziemy tą drogą do skrzyżowania. Tam zobaczmy drogowskaz na Ostrołękę i oczywiście skręcamy tam w lewo. Jedziemy przez Durlasy i Białobiel. Jedziemy prosto przez około 10 km, aż dojedziemy do głównej drogi. Skręcamy tam w lewo i po niecałym kilometrze jesteśmy z powrotem w Ostrołęce.
przez adm
16 sie 2008, o 21:46
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Ostrołęka - Goworowo - Ostrołęka

Długość trasy: ok. 45 km
Nawierzchnia: 100% asfalt
Trasa: Ostrołęka -> Dzbenin -> Korczaki -> Kamianka -> Lipianka -> Stare Jawory -> Goworowo -> Żabin -> Grabowo -> Damięty -> Gierwaty -> Borawe -> Tobolice -> Ostrołęka
Zobacz mapę

Trasa do Goworowa jest dosyć spokojna. Jedziemy przez Dzbenin, Korczaki, Kamiankę, Lipiankę i Jawory. W Lipiance jest parking leśny, gdzie możemy się zatrzymać i odpocząć.

W Goworowie można zobaczyć kilka ciekawych budynków, między innymi kościół gotycki i kilka pomników. Jeśli mamy jeszcze trochę ;) siły możemy pojechalć do pobliskiego Brzeźna i Szczawina zobaczyć piękne klasycystyczne pałace.

Wrócić do Ostrołęki możemy dwiema różnymi drogami: tą, którą tu przyjechaliśmy lub nieco bardziej ruchliwą drogą przez Damięty, Gierwaty, Borawe i Tobolice. W zasadzie jest jeszcze trzecia możliwość, możemy wrócić do miasta pociągiem ;) , ale tego chyba nie bierzemy pod uwagę. :)
przez adm
16 sie 2008, o 21:46
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Ostrołęka - Goworowo - Ostrołęka

Długość trasy: około 65 km
Nawierzchnia: asfalt: 100%
Trasa: Ostrołęka -> Rzekuń -> Daniszewo -> Jarnuty -> Wojsze -> Grodzisk -> Dzwonek -> Gucin -> Suchcice -> Brzeźno -> Wólka Brzezińska -> Goworowo -> Stare Jawory -> Lipianka -> Kamianka -> Korczaki -> Dzbenin -> Ostrołęka
Zobacz mapę

Kolejna, nieco dłuższa pętla przez Goworowo. Droga w bardzo dobrym stanie, spokojna, mało ruchliwa. Jedynie na odcinku mniej więcej od Gucina do Suchcic trochę dziur w asfalcie. Ogólnie bardzo fajna i przyjemna trasa. Po drodze kilka atrakcji wartych zobaczenia, między innymi:
- żwirownia w Wojszach
- most kolejowy w Gucinie
- opuszczone stacje kolejowe w Daniszewie, Jarnutach i Gucinie
- kościół w Goworowie
przez adm
16 sie 2008, o 21:49
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Serwisy rowerowe w Ostrołęce

Serwisy rowerowe na terenie Ostrołęki:

1. Arkus
Ul. Zawadzkiego 8; 07-410 Ostrołęka
Tel: (029) 760-22-02 Fax: (029) 760-35-46
Czynne: Pon. - Pią.: 09:00-17:00, Sob.: 09:00-14:00

2. Serwis Rowerowy. Danuta Kubeł
Ul. Gorbatowa 20/23; 07-410 Ostrołęka
Tel: (029) 760-31-65
Czynne: Pon. - Pią.: 13:00-18:00, Sob.: 10:00-13:00

3. Kross
Ul. Gołębia 3; 07-410 Ostrołęka
Tel: (029) 764-41-38

4. Sklep i serwis rowerowy
Ul. Kołobrzeska


Więcej nie pamiętam, ale jeśli sobie przypomnę to dodam je do listy. Jeśli wiecie gdzie jest serwis rowerowy, a nie ma go na tej liście to dajcie znać. A żeby uzupełnić temat to piszcie swoje opinie na temat serwisów z których korzystaliście.
przez adm
21 sie 2008, o 22:34
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

[POMPKA] BETO CLD-012T

BETO CLD-012T

Wymiary: ok. 28 cm
Obsługiwane wentyle: Schradera (samochodowy), Dunlopa, Presta
Max. ciśnienie: 5 bar
Cena: ok. 20 zł

[center] http://img119.imageshack.us/img119/9016/pompkabetocld012tep7.jpg
http://img92.imageshack.us/img92/5478/pompkabetocld012t3nr2.jpg [/center]

Pompka jest dosyć solidnie wykonana. Tłok jest wykonany z aluminium, reszta z wytrzymałego (przynajmniej sprawia takie wrażenie) plastiku. Dużym plusem jest zacisk na wentyl dzięki któremu nie trzeba cały czas dociskać pompki do wentyla. Pompuje się nią wygodnie, ale niestety dosyć długo, gdyż jest jednodrożna. Ciężko jest nią napompować do wysokiego ciśnienia. Do 4 barów jeszcze jakoś idzie, a do 5 jest już naprawdę ciężko i myślę, że więcej się już nie da ;).

PLUSY:
+ przystosowana do wszystkich rodzajów wentyla
+ zacisk na wentyl
+ uchwyt do mocowania na ramę pod koszykiem bidonu
+ gumowa zatyczka na wentyl

MINUSY:
- jednodrożna, dosyć długo się nią pompuje
- do uchwytu są dodane plastikowe śruby, które raczej nie nadają się do jego przykręcenia

+/- ruchoma główka - nie wiem czy to plus czy minus, bo ułatwienia w pompowaniu nie dostrzegłem, ale też na pewno nie jest to minus, bo w niczym nie przeszkadza ;)
przez adm
1 wrz 2008, o 22:05
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Promocja rowerowa w Lidlu - od 2 lipca (czwartek)

Od dnia 5 marca w sklepach Lidl rozpoczyna się promocja artykułów rowerowych. Piszę o tym, ponieważ artykuły rowerowe sprzedawane w tym sklepie zbierają bardzo dobre opinie, pod względem jakości i równocześnie ceny. Może znajdziecie coś godnego Waszej uwagi. Tutaj zamieszczam link do tej oferty - KLIK .

Adres sklepu:
Ul. Witosa/Targowa
07-410 Ostrołęka

Godziny otwarcia:
Pon.-Sob. 8:00 - 21:00
Niedz. 9:00 - 18:00
przez adm
28 lut 2009, o 15:49
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Jak przygotować rower do sezonu?

Jako, że zbliża się wiosna (taka prawdziwa, a nie tylko kalendarzowa ;)) zamieszczam kilka wskazówek, które powinny się przydać w przygotowaniu roweru do sezonu.

1. Na początek należy dokładnie umyć rower . Najlepiej użyć do tego wody z płynem do mycia naczyń. Wyczyścić go dokładnie z wszelkiego kurzu, błota, piasku, itp. Części mechaniczne, takie jak łańcuch, zębatki proponuję wyczyścić za pomocą szczoteczki do zębów. Pamiętajmy, żeby do mycia nie używać żadnych urządzeń wysokociśnieniowych!

2. Kiedy mamy już wyczyszczony rower, możemy przystąpić do sprawdzenia jego stanu technicznego:
KOŁA:
- Po pierwsze sprawdzamy czy nie ma na nich wyczuwalnego luzu. W tym celu łapiemy na górze za obręcz i próbujemy poruszać nim na boki. Jeśli go wyczujemy należy go wyregulować, w przeciwnym wypadku luz będzie się powiększał i powodował szybsze zużycie piasty.
- Następnie musimy zakręcić kołem i sprawdzamy czy nie ma ono oporów oraz czy nie dochodzą z niego dziwne dźwięki (np. piski lub zgrzytanie piasku). Jeśli to zauważymy należy wyczyścić i nasmarować piastę.
KIEROWNICA:
- sprawdzamy czy nie ma luzu. W tym celu zaciskamy przedni hamulec i poruszamy rowerem w przód i w tył. Jeśli wyczujemy luz należy go jak najszybciej usunąć.
HAMULCE:
- stan klocków hamulcowych - jeśli są zdarte należy jak najszybciej wymienić
- linki i pancerze - sprawdzamy czy linki nie są gdzieś postrzępione, itp. Jeśli coś takiego zauważymy należy je wymienić. Jeśli czujemy, że linka ciężko przemieszcza się w pancerzu należy go przeczyścić i nasmarować, a jeśli to nie pomaga - wymienić
- regulacja - sprawdzamy czy hamulce mają dobry naciąg linek oraz czy klocki dobrze zaciskają obręcz
PRZERZUTKI:
- linki i pancerze - tak samo jak przy hamulcach
- regulacja - sprawdzamy czy wszystkie biegi wchodzą jak należy. Jeśli nie, należy dokonać regulacji śrubami H i L (regulacja zasięgu) oraz naciągiem linki.

3. Kolejnym punktem jest smarowanie . Należy nasmarować części mechaniczne, takie jak łańcuch i przerzutki.

4. Na koniec pompujemy powietrze w oponach do odpowiedniego ciśnienia i możemy ruszać w trasę ;).
przez adm
23 mar 2009, o 20:40
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Uważam, że ta oferta jest jakaś dziwna ;).
Osprzętowo nie jest najgorszy, można powiedzieć jest całkiem dobry. Tylko hamulce cantilevery, które są już przeżytkiem (kłopotliwe w regulacji i mniej skuteczne od choćby v-breaków).
Po drugie zwróć uwagę na blaty korby. Ma tylko dwa przełożenia, co może przeszkadzać w dobraniu odpowiedniego przełożenia w czasie spokojniejszej jazdy i w terenie.
Rower posiada pedały SPD, do których trzeba mieć specjalne buty, jeśli wolisz jeździć na zwykłych pedałach będziesz musiał dołożyć jakieś 30 zł na nowe.
Co do ramy to Scott robi je bardzo dobre, ale tu pojawiła się dla mnie pewna wątpliwość, ponieważ w internecie nie mogę nic znaleźć na temat tego modelu. Dlatego możliwe jest, że to może być jakaś podróbka, ale to tylko moje przypuszczenia.
W rowerze nie ma przedniego amortyzatora, co dziś przy rowerach tej klasy jest standardem.
Dziwi mnie również niski przebieg roweru. Trochę podejrzane jest to, że ktoś kupił 10 lat temu wypasiony rower, dokupił pedały SPD (których używają ludzie, którzy trochę jeżdżą poważniej), zmienił korbę na szosową, co by wskazywało, że ma pokonywać duże dystanse, a tu przez 10 lat przejechał tylko 2000 km.

Podsumowując, ja nie kupiłbym tego roweru za tą cenę. Gdyby trochę opuścił to bym się zastanowił.

Pozdrawiam!

EDIT: Znalazłem taki sam rower w idealnym stanie na Allegro za 799zł: http://www.allegro.pl/item602798040_piekny_cudo_cukierek_scott_american_performence_lx.html
przez adm
4 kwi 2009, o 10:08
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

[...] okazało się że 100zł bym musiał dołożyć do wymiany napędu [...]
Czyli rower ma grubo ponad 2 tysiące km, skoro napęd jest do wymiany.
[...] Chodzi mi o rower który wytrzyma moją wagę [...]
Chyba każdy powinien wytrzymać Twoją wagę, chyba, że te ponad 100 kg to 190 ;).
[...] nie potrzebuje rowerku aby zasuwać po jakiś górach , czy hardcorowo po offroadzie. 99% trasy to kostka albo asfalt. [...]
Jeśli masz zamiar jeździć tylko po kostce i asfalcie proponuję kupić coś na kołach 28", czyli Twoja propozycja nr 4. lub 5. Z tych dwóch wybrałbym Meridę (5). Ma podobny osprzęt jak Kelly's (4), ale ma na pewno dobrą ramę + dodatkowo amortyzator.

Spośród rowerów na kołach 26" na pewno odpada propozycja numer 3. i 7. - ze względu na słaby osprzęt.
Co do propozycji 1, 2 i 6 to Giant Escaper (6) wydaje się być najlepszy - dobry osprzęt i dobra rama.

Przy zakupie roweru pamiętaj, żeby go "przymierzyć" tzn. dobrać odpowiedni rozmiar ramy.
przez adm
6 kwi 2009, o 18:11
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Przyczyną przeskakiwania może być zużyty napęd lub źle wyregulowana przerzutka. Jeśli przejeździłeś już na tym rowerze dużo kilometrów to najprawdopodobniej masz zużyty napęd, co oznacza, że trzeba go wymienić. Weź pod uwagę to, że zęby w korbie wyrabiają się wolniej niż w wolnobiegu, dlatego wymiana samego wolnobiegu i łańcucha może zlikwidować problem.
Ja sam zawsze tak robię, że na jedną korbę przypadają dwie wymiany łańcucha i wolnobiegu.
przez adm
13 maja 2009, o 16:35
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Test zabezpieczeń rowerowych

Ciekawy filmik na temat zabezpieczeń rowerowych, który powienien obejrzeć każdy kto zostawia rower pod sklepem, szkołą, pracą itd. lub właśnie zastanawia się nad kupnem dobrego zabezpieczenia.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gMPG9UDzPEo[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=InHsgUTppgY[/youtube]
przez adm
7 cze 2009, o 08:39
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Generalnie chodzi o to, żeby wszystko było w miarę przejrzyste.
Jeśli chodzi o ten temat dotyczący cmentarzy, myślę, że można opis każdego z cmentarzy umieścić w oddzielnych postach.
przez adm
7 lip 2009, o 22:06
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Mazury 12.07.2009

Dzisiaj wybraliśmy się na wycieczkę na Mazury. Zrobiliśmy około 176 km, a trasa przebiegała następująco:
OSTROŁĘKA -> Białobiel -> Durlasy -> Lelis -> Długi Kąt -> Tatary -> Kadzidło -> Golanka -> Sul -> Szafranki -> Lipniki -> ŁYSE -> Wejdo -> Zalas -> Piątkowizna -> Ksebki -> Zdunowo -> Pogobie Tylne -> Pogobie Średnie -> PISZ -> Jabłoń -> Jezioro Nidzkie -> Ksebki -> Piątkowizna -> Zalas -> Wejdo -> ŁYSE -> Lipniki -> Szafranki -> Sul -> Golanka -> Nasiadki -> Szafarczyska -> Łęg Starościński -> Łęg Przedmiejski -> OSTROŁĘKA

A teraz kilka zdjęć:
Puszcza Piska:
137

Cmentarz we wsi Pogobie Tylne:
138 139 140 141

142 143 144

Pisz:
145 146 147 148

149

Kościół św. Jana Chrzciciela - wybudowany w 1843 r. Z XVII w. pochodzi wieża przylegająca do budynku, ołtarz z obrazem Chrystusa Ukrzyżowanego oraz ambona. Zniszczeniu niestety uległy cenne freski z końca XIX w., zamalowane w latach 90-tych XX w.
150

Ratusz na Placu Daszyńskiego - jako drewniany obiekt istniał już w XVII w., lecz po pożarze został poddany rozbiórce. W latach 1870 - 1871 powstał na jego miejscu inny budynek, który oddano do użytku w 1901 r. Neogotycki ratusz miejski stanowi dziś malowniczy akcent śródmieścia.
151 152

Jezioro Nidzkie:
153 154 155

Powrót przez Puszczę Piską:
156 157

Kościół parafialny pw. Chrystusa Króla Wszechświata w Łysych:
158
Kościół pw. św. Anny w Łysych (dawny parafialny):
159

Młyn w Lipnikach:
160
przez adm
12 lip 2009, o 22:04
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Ostrołęka - Nowa Wieś Wsch. - Rzekuń - Dzbenin

Przejazd rowerem z kamerą na sterze w przyspieszonym tempie ;)
Trasa: Ostrołęka (Wojciechowice) -> Nowa Wieś Wschodnia -> Susk Stary -> Rzekuń -> Czarnowiec -> Tobolice -> Dzbenin

przez adm
31 lip 2009, o 11:13
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Myślę, że jak na tę cenę jest to dobra propozycja. Napewno dużym plusem jest porządna rama. Osprzęt może nie jest jakiś super, ale do zwykłych przejażdżek bez problemu wystarczy.
Jeśli zamierzasz jeździć głównie po szosie to ten rower ma trochę za szerokie opony i dobrze byłoby je zamienić na jakieś węższe.
przez adm
1 sie 2009, o 12:56
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Warszawa - Ostrołęka [7.09.2009]

Trasa z Warszawy do Ostrołęki:
przez adm
8 wrz 2009, o 15:10
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Z tego co kiedyś czytałem, to za taką cenę najbardziej opłaca się zrobić samemu oświetlenie, oparte na diodzie cree. Cenowo wyjdzie podobnie, ale parametry świecenia są dużo lepsze. Jeśli nie chce Ci się w to bawić to na Allegro jest gość, który składa takie lampki. Tutaj link do jego aukcji: http://www.allegro.pl/item736113997_bocialarka_2_0_na_ssc_u_uchwyt_row_ladowarka_fv.html

Dla lepszego zapoznania tematu polecam forum na temat oświetlenia rowerowego i nie tylko: http://www.swiatelka.pl/viewforum.php?f=23
przez adm
10 wrz 2009, o 21:34
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Pamiętajcie tylko, że używanie takich opon jest w Polsce zabronione. Grozi za to mandat w wysokości 100 zł.

Art. 60.2
5) Zabrania się kierującemu używania opon z umieszczonymi w nich na trwałe elementami przeciwślizgowymi.
przez adm
21 wrz 2009, o 11:09
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Chętnie bym jednak zerknął na ten dziennik rowerowy, którego używa admin.
Patrząc na ilość danych jaką wpisujesz do Excela, to Dziennik Rowerowy, którego używam chyba nie będzie Ci odpowiadał ;). Wszystko dlatego, że w Dzienniku Rowerowym wprowadza się tylko podstawowe dane wycieczki, tj: dystans, czas, max. prędkość, opis trasy, temperatura, wiatr, opady, ubiór i rodzaj jazdy.


Program ten jest na licencji freeware, dlatego go tutaj zamieszczam:
Pobierz tutaj

Screen:
http://img223.imageshack.us/img223/1497/6efa13.gif
przez adm
29 wrz 2009, o 22:29
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Przegląd ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Korczaka

Kolejna ścieżka rowerowa powstaje w Ostrołęce. Mowa o ścieżce wzdłuż ulicy Korczaka. Już prawie dokończono przebudowę ulicy na odcinku od ul. Sienkiewicza do ul. Poznańskiej. Niestety ścieżka nie jest zbyt dobrze zaprojektowana i jak można się domyślać zamiast poprawić komfort i bezpieczeństwo rowerzystów będzie zupełnie odwrotnie.

Widok na ścieżkę rowerową od strony ulicy Sienkiewicza. Jak zwykle zamiast asfaltu została wyłożona kostka, na której już w tej chwili są nierówności.
250

Koniec ścieżki rowerowej. Rowerzyści będą mieli problem, aby zgodnie z przepisami włączyć się do ruchu na ulicy Sienkiewicza.
251

Słup na ścieżce... tutaj nie trzeba dłuższego komentarza.
252

Ostry zakręt, a na dodatek zwężenie ścieżki - rowerzyści będą mieli problem z bezpiecznym wyminięciem. A przecież jest tyle miejsca i można było zrobić łagodny łuk.
253

Wjazd do posesji ważniejszy od drogi dla rowerów.
254
przez adm
3 paź 2009, o 21:30
 
Skocz do działu
Skocz do tematu
cron