Znalezione wyniki: 6

Wróć do listy podziękowań

Pierścień Tysiąca Jezior 2015

Ostatnio 4-5 lipca wziąłem udział w ultramaratonie kolarskim Pierścień tysiąca jezior (610 km non stop), którego trasa wiodła przez: Lubomino-Lidzbark Warmiński-Kętrzyn-Kruklanki-Gołdap-Wiżajny-Sejny-Augustów-Wydminy-Giżycko-Mrągowo-Jeziorany-Dobre Miasto-Lubomino.

Trasa

Był to mój debiut na tak długim dystansie i biorąc pod uwagę fakt, że wcześniej moja najdłuższa trasa wynosiła 300 km to sam pomysł startu był szalony :).
Na trasie znajdowało się 9 punktów kontrolnych (PK), na których należało podstemplować książeczkę, podpisać się na liście oraz można było uzupełnić bidony i posilić się.
Start honorowy miał miejsce w Świękitach, gdzie znajdowała się również baza maratonu, a start ostry i meta w Lubominie. Start odbywał się w 6-osobowych grupach.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=icHpZLo7YuY&spfreload=10[/youtube]

Z pierwszej część trasy do Reszla (PK 1- 88 km) zapamiętałem głównie dziurawą drogę do Lidzbarka Warmińskiego z jednym krótkim odcinkiem po bruku. Tuż za Lidzbarkiem dogonili mnie kolarze z Włocławka, z którymi jechałem wspólnie przez znaczną część trasy. Kolejny punkt kontrolny znajdował się na 137 km trasy nad jeziorem Dargin pomiędzy miejscowościami Sztynort i Harsz (jeden z najładniej położonych punktów).
Na odcinku do Gołdapi (3 PK, 203 km) zaczęły pojawiać się liczne górki, które w połączeniu z upałem dały o sobie znać. Na szczęście w pobliżu PK znajdował się kranik z wodą, co umożliwiło szybkie schłodzenie :). Następne 60 km to najładniejsza część trasy prowadząca do miejscowości Rutka Tartak. Górki stawały się coraz dłuższe i coraz bardziej strome, co nawet podobało mi się. Po przekroczeniu 250 km zaczął się 3-kilometrowy zjazd do czwartego PK (258 km). Tuż po wyjeździe z PK Rutka Tartak trzeba było podjechać dość stromy podjazd, ale dalej do kolejnego PK w Sejnach było już dość płasko. Z Sejn, gdzie zrobiło się już ciemno wyruszyłem wraz z rowerzystami z Krosna. Razem z nimi, a właściwie na końcu grupki, której ledwo co się trzymałem dojechałem do Augustowa, w którym zlokalizowano duży punkt kontrolny.
Kilka kilometrów po wyjeździe z Augustowa utworzyła się chyba 10 osobowa grupka wraz z którą zmierzałem do PK w Wydminach (421 km). Gdzieś za Oleckiem grupka rozerwała się jednak i zostałem nieco z tyłu jadąc z 3 zawodników. Kiedy wyruszałem z Wydmin zrobiło się już jasno. Po drodze do ósmego PK w Mrągowie (500 km) ponownie utworzyła się liczna grupa.
Przed ostatnim PK za Lutrami znów zaczęły pojawiać się górki, które mocno mnie podmęczyły. Na ostatnich 50 km górki też nie chciały odpuścić (było ich mnóstwo) i w połączeniu ze strasznie dziurawym asfaltem odbierały ochotę do jazdy. Na szczęście po wjeździe do Dobrego Miasta asfalt stał się gładki i kryzys nieco odpuścił, ale ostatnie 10 km ciągnęło się bardzo długo. Na metę wjechałem o 12:37 i schodząc z roweru można było poczuć niezłą ulgę :).

Mój czas: 27 godzin 52 minuty

Ogólnie impreza bardzo dobrze zorganizowana, z przepiękną trasą i świetną atmosferą.
Niestety nie zrobiłem zbyt wielu zdjęć, ale znalazłem galerię rowerzysty z Elbląga, z którym miałem przyjemność przejechać pierwsze kilometry:

Galeria rowerzysty z Elbląga

Przepraszam za ewentualne błędy, ale nie mam doświadczenia w pisaniu.
10 lip 2015, o 17:52

Skocz do tematu

Nie wiem czy mnie kojarzysz, bo raczej nie rzucam się w oczy :). Byłem na jednym szosowym treningu na początku kwietnia (taki niezdarny rowerzysta :P).
Co do BB Touru to zastanawiałem się, ale to już bardzo poważny dystans i musiałbym solidnie się przygotować. Jeśli będzie czas i chęci to być może się zdecyduję. Czasu jeszcze sporo, więc zobaczymy.
10 lip 2015, o 22:15

Skocz do tematu

W zeszłym tygodniu było super, więc w czwartek również zamierzam przyjechać :).
17 maja 2016, o 11:11

Skocz do tematu

Dzięki za wspólną jazdę :)
1R: 8
2R: 2
3R: na tyle daleko, że nie zdołałem policzyć ile osób było przede mną :zalamany:
10 cze 2016, o 18:55

Skocz do tematu

Mi też się bardzo podobało :). To był najlepszy WSC, w którym jechałem choć przez pierwsze dwa okrążenia nogi piekły niesamowicie.

1R - 7
2R - ?
3R - 2
18 sie 2016, o 21:42

Skocz do tematu

Dziękuję wszystkim uczestnikom, a zwłaszcza organizatorom za tegoroczne WSC. Ten pomysł to był strzał w dziesiątkę :). Szkoda, że to już koniec w tym roku :zalamany: . Mam nadzieję, że jesień i zima szybko zlecą i znów spotkamy się w tym samym składzie, a najlepiej jeszcze większym :).