Strona 1 z 1

Pseudo-ścieżka w Nowej Wsi Wschodniej

PostNapisane: 18 wrz 2010, o 20:12
przez Marqs
Co autor miał na myśli?

W Nowej Wsi Wschodniej jadąc w stronę Suska Starego znajduje się znak sugerujący, że na całej szerokości ulicy jest ciąg pieszo-rowerowy...

Obrazek

Obrazek


Jednak jadąc z przeciwnej strony znak sugeruje, że ciąg jest z lewej strony, tylko gdzie?

Obrazek

Obrazek

PostNapisane: 19 wrz 2010, o 06:41
przez karolbiegacz
na tej drodze strasznie obsuwają się pobocza.
w niektórych miejscach asfalt już wisi w powietrzu.
można powiedzieć, że tam wogóle nie ma poboczy.

PostNapisane: 28 wrz 2010, o 11:20
przez Marqs
Na drodze wymalowano już pasy i teraz wiadomo, że dwukierunkową drogą dla rowerów i pieszych jest pobocze o szerokości 15 - 40 cm.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

PostNapisane: 28 wrz 2010, o 11:59
przez Pijący_mleko
Teraz widzę ze przed wymalowaniem pasów , jeżeli ktoś mocno wytężył wyobraźnię to mógł dopatrzeć sie jeszcze jakiegoś sensu :cool:

Ale teraz samorząd powiatowy (?) może sie pochwalić kolejnymi drogami rowerowymi, przynajmniej na papierze bo kto oprócz Nasz zauważy jakieś nieścisłości.

PostNapisane: 28 wrz 2010, o 14:12
przez Panzerjager44
Zdaje się że minimalna szerokość drogi dla rowerów to 1,5 m. Brawo dla projektantów.

PS: gmina Rzekuń.... i wszystko jasne....

PostNapisane: 28 wrz 2010, o 14:49
przez Pijący_mleko
Panzerjager44 napisał(a):PS: gmina Rzekuń.... i wszystko jasne....
Tym razem chyba nie można tego zwalić na władze tej gminy ;)

Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych napisał(a):Beneficjent: Powiat Ostrołęcki
...

Tytuł projektu: Przebudowa ciągu komunikacyjnego dróg powiatowych nr 2552 W, 2582 W, 2551 W Teodorowo – Susk Stary – Rzekuń od km 4+296,00 do km 7+133,00; od km 0+000,00 do km 2+367,00: od km 0+300,00 do km 3+210,00
Całkowita wartość projektu: 5 443 351,65 zł
Kwota dofinansowania: 4 626 848,90 zł

Projekt obejmuje przebudowę ciągu komunikacyjnego składającego się z trzech odcinków dróg powiatowych relacji: Teodorowo – Susk Stary – Rzekuń o długości 8,114 km. W układzie komunikacyjnym ciąg ten stanowi połączenie drogi krajowej nr 61 Warszawa – Ostrołęka – Augustów z drogą wojewódzką nr 627 Ostrołęka – Ostrów Mazowiecka i umożliwia połączenie miejscowości położonych w ciągu drogi: Nowa Wieś Wschodnia, Susk Stary, Rzekuń.
Czytaj dalej ...
http://mazowia.eu/page/index.php?str=40 ... =20&id=685


Bo chyba o ten projekt chodziło.

PostNapisane: 28 wrz 2010, o 17:02
przez Panzerjager44
Ha dobrze wiedzieć. Czyli to powiat się tak popisał. Byłem tam przed chwilą i powiem że na żywo wygląda to jeszcze gorzej, chociaż można się domyślać intencji projektujących.

PostNapisane: 28 wrz 2010, o 18:03
przez adm
Panzerjager44 napisał(a):Zdaje się że minimalna szerokość drogi dla rowerów to 1,5 m.

Zdaje się, że dla dwukierunkowej drogi dla rowerów i pieszych jest to 3 metry.

Panzerjager44 napisał(a):Czyli to powiat się tak popisał.

Nie byłbym taki pewien. Na całej długości przebudowywanej drogi nigdzie nie ma takiego "ciekawego" rozwiązania. Wcale bym się nie zdziwił, gdyby ten twór powstał z inicjatywy lokalnej władzy Nowej Wsi, bez żadnego uzgodnienia z projektantami. Mi to wygląda tak jakby, w projekcie było tylko zwykłe pobocze, ale ktoś "twórczy" postanowił postawić dwa znaki "droga dla rowerów i pieszych" i teraz cieszy się, jak to małym kosztem "zwiększył bezpieczeństwo" rowerzystów i zarazem poprawił statystyki w długości wybudowanych dróg rowerowych. Fakt, że to coś nie spełnia żadnych norm, ale ważne, że jest ;).

PostNapisane: 28 wrz 2010, o 18:15
przez Panzerjager44
Chodziło mi o minimalną w ogóle nie w tym konkretnym przypadku. A co do lokalnego pomysłu to bym się nie zdziwił ..... chociaż wydaje się to nieprawdopodobne.

PostNapisane: 28 wrz 2010, o 18:29
przez karolbiegacz
oby takich więcej - brawo !!!

PostNapisane: 29 wrz 2010, o 07:07
przez Pijący_mleko
adm z doświadczenia wiem ze nic nie wolno zmieniać na placu budowy jeżeli inwestycja nie jest rozliczona z dotacją unijną.
Jeżeli więc ktoś dostawił znaki które są niezgodne z projektem to z takim rozliczeniem mogą być kłopoty ... czasami biurokracja ma swoje plusy :cool:

PostNapisane: 2 lis 2010, o 21:53
przez Marqs
Droga dla rowerów i pieszych została poprawiona. Poszerzono ją w niektórych miejscach nawet o 30 centymetrów. Teraz już jest bezpiecznie ;)

Obrazek

Obrazek

PostNapisane: 2 lis 2010, o 21:57
przez karolbiegacz
prawidłowo ;)

Re: Droga dla rowerów i pieszych w Nowej Wsi Wschodniej

PostNapisane: 13 lis 2010, o 08:14
przez ricky57
Marqs napisał(a):Co autor miał na myśli?

W Nowej Wsi Wschodniej jadąc w stronę Suska Starego znajduje się znak sugerujący, że na całej szerokości ulicy jest ciąg pieszo-rowerowy...

Obrazek

Obrazek


Jednak jadąc z przeciwnej strony znak sugeruje, że ciąg jest z lewej strony, tylko gdzie?

Obrazek

Obrazek

takim szerokim pasem dla rowerzystów to można faktycznie jechać dwoma rowerami obok siebie:)


edit:
Marqs napisał(a):Droga dla rowerów i pieszych została poprawiona. Poszerzono ją w niektórych miejscach nawet o 30 centymetrów. Teraz już jest bezpiecznie ;)

Obrazek

Obrazek

Ten hydrant służy do korzystania pobierania wody do bidonów:)

PostNapisane: 20 gru 2010, o 00:27
przez Belkotnik
Witam.
Ten sam post wstawiłęm odnośnie Olszewoborek.
Odpowiedz na ostatnie pyatnia jest bardzo prosta. Starając się o dotacje unijne gminy są zmuszone na uwzględnianiu w projektach wszelkiej maści ścierzek roweroych tudzież elementów poprawiających bezpieczeństwo ruchu. Jeżeli wciśnie się takie cudo w projekt to zysuje on sporo pkt do góry i jest szansa na dofinansowanie. Więc w tym przypadku zapewne tak było. Zastanawia mnie tylko brak pasa zieleni oddzielającego scieżkę od jezdni. Z tego co wiem to powinna być strefa buforowa pomiędzy tymi dwoma elementami.
Najbardziej podobało mi sie skrzyżowanie z zamkniętą wodąi wyniesionymi krawężnikami. A fale na chodniku są wynikeim robienia na odpierd....... niwelety jezdni. Jeśli by się ją opuciło o 10 cm w dół to cały chodnik był by w jednym poziomie a jednynie pasek 1 m był by pochyloty tyle tylko że do tego potrzebny jest trawnik oddzieljący scieżkę rowerową/chodnik od jezdni (rozwiązanie takie macie na uli 11 Listopada).
PS. Kolejnym majstersztykiem przy staraniu się o dofiansowanie z unii jest nazywanie drogi (nawet tej o najniżsej kategori z wioski do wioski) jako obwodnica bądz droga transportu rolniczego. Co poradzić takie życie, a potem mamy obwodnicę o szerokości 4,5 m po któej bydło sie gania :)

PostNapisane: 17 mar 2011, o 21:05
przez adm
Filmik z przejazdu tą "drogą rowerową":
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dYCTcQsvrJQ[/youtube]

PostNapisane: 10 sie 2011, o 11:06
przez Pijący_mleko

PostNapisane: 9 sie 2013, o 21:22
przez adm
Dzisiaj otrzymałem odpowiedź od ZDP na moje pismo w sprawie tej pseudo-ścieżki. Odpowiedź jest bardzo krótka, ale jak dla mnie satysfakcjonująca:
Zarząd Dróg Powiatowych w Ostrołęce w odpowiedzi na pismo ZDP/NWW/2013/01 z dnia 11.07.2013r. informuje, że w dniu 23.07.2013r. zostały usunięte znaki drogowe C-13, C-16.

Oczywiście dla pewności wolałem sprawdzić czy faktycznie znaki zostały usunięte:
Obrazek
Obrazek

A więc jak widać na załączonych wyżej zdjęciach droga rowerowa w Nowej Wsi Wschodniej przeszła do historii ;).