Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Rowerowa Ostrołęka Strona Główna


 
   
 
Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Budżet Obywatelski 2017 w Ostrołęce dla rowerzystów :)
rysiek 
Nowy

Rower: Kellys
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 5
Pomógł: 3
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2016-10-21, 23:49   Budżet Obywatelski 2017 w Ostrołęce dla rowerzystów :)

Drodzy rowerzyści!
W poniedziałek w Ostrołęce rusza głosowanie na projekty zgłoszone w ramach Budżetu Obywatelskiego na 2017 rok.

Z 20 zaproponowanych projektów jest jeden szczególny dla każdego rowerzysty - projekt nr 10 pt. "Wytyczenie przejazdów rowerowych przez rondo im. Zbawiciela Świata".
Oszacowałem koszt tego przedsięwzięcia na 20 000zł, w skład czego wchodzi wykonanie oznakowania poziomego i pionowego, koszty ew. uzupełnienia kostki brukowej na wysepkach, obniżenia krawężników itp., koszt projektu na organizację ruchu drogowego.


Bardzo ważne! Głosowanie trwa tylko od poniedziałku (24.10) do piątku (28.10), więc trzeba się licznie mobilizować, liczy się każdy dzień! Wypełnione karty do głosowania można zanieść do Urzędu Miasta i wrzucić je do urny, lub wysłać zdjęcie/skan/pdf na adres mailowy Urzędu: budzet@um.ostroleka.pl


Proszę Was o wsparcie tego projektu - im więcej głosów, tym większa szansa na jego realizację! Wydrukujcie więcej kart, poproście o wypełnienie swoją rodzinę, znajomych czy współpracowników. W głosowaniu brać udział mogą osoby ujęte w stałym rejestrze wyborców w Ostrołęce. Jedna osoba może oddać głos na tyko jeden projekt!

Kilka tygodni temu w piśmie zaadresowanym do Prezydenta Miasta postulowałem o wytyczenie przejazdów również na innych skrzyżowaniach w Ostrołęce, jednak z pisma zwrotnego dowiedziałem się, że miasto nie ma obecnie środków na zmianę organizacji ruchu w tak wielu punktach (koszt oznakowania+projektów na zmianę organizacji ruchu, ew. dopasowanie istniejącej infrastruktury np. krawężników). Jest to więc jedna z nielicznych możliwości wykonania takiego przejazdu na bardzo ruchliwym skrzyżowaniu, przy którym krzyżuje się kilka ścieżek rowerowych.

Wielu z Was zapyta czemu takie przejazdy nie powstały wcześniej? Odpowiedź znajdziecie w opisie projektu, który został złożony w Ratuszu:
Cytat:
Rondo im. Zbawiciela Świata stanowi przecięcie aż 6 ścieżek rowerowych, jednak osoby z nich korzystające, w celu kontynuowania podróży, zmuszone są do zejścia z jednośladów w celu przejścia przez przejście dla pieszych. Przez wiele lat wyznaczenie przejazdów rowerowych przy przejściach dla pieszych było problematyczne ze względu na wymagane minimalne szerokości, jednak 7 września 2015 r. opublikowane zostały dwie kluczowe z punktu widzenia ruchu rowerowego nowelizacje rozporządzeń: w sprawie znaków i sygnałów drogowych (D.U.2002.170.1393, nowelizacja - D.U.2015.1313) i w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (D.U.2003.220.2181, nowelizacja - D.U.2015.1314). W gąszczu wielu zmian, istotnym w poruszanej kwestii jest zmiana dot. wyznaczania przejazdów dla rowerzystów w przedłużeniu dróg dla rowerów i pieszych, w tym korekta ich położenia i geometrii ze względu na zmniejszenie minimalnych szerokości przejazdu dla rowerzystów (1,8 m dla jednokierunkowego i 3,0 m dla dwukierunkowego licząc do zewnętrznych krawędzi) oraz przejścia dla pieszych (2,5 m zamiast min. 4,0 m dotychczas). Nowelizacja umożliwia połączenie znaków P-10 i P-11 na szerokości 0,5m, co oznacza dodatkowe zmniejszenie zapotrzebowania na miejsce z 6,5 m (4,0 m przejście, 0,5 m odstępu i 2,0 m przejazd) do 5,0 m (2,5m przejście + 3,0m przejazd – 0,5m połączenie znaków) w przypadku przejazdu kombinowanego z przejściem wg nowego wzoru na rys. 4.2.2.3 w Załączniku nr 2 po nowelizacji.

Z pomiarów wykonanych w terenie wynika, że obecnie na rondzie im. Zbawiciela Świata szerokość przejść dla pieszych wynosi od 5,0m do 5,5m.

Przedstawiany plan projektu został pozytywnie odebrany przez wielu rowerzystów jak i kierowców z Ostrołęki i w razie wybrania go do realizacji będzie stanowić wspaniały przykład możliwości bezpiecznego współistnienia wielu środków komunikacji w mieście. Ponadto poprawi komunikację pomiędzy poszczególnymi dzielnicami Ostrołęki i ułatwi dotarcie do samoobsługowej stacji naprawy rowerów znajdującej się przy rondzie.




Więcej informacji (w tym regulamin, lista pozostałych projektów)
http://www.ostroleka.pl/a...17_-_propozycje
http://bip.um.ostroleka.p...ontent/127/2581

Chętnie odpowiem na dodatkowe pytania :)
Ostatnio zmieniony przez rysiek 2016-10-22, 00:11, w całości zmieniany 1 raz  
Pochwal autora tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Pochwalono 2 razy:
Marqs, Pijący_mleko
rysiek 
Nowy

Rower: Kellys
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 5
Pomógł: 3
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2016-10-21, 23:57   

Aha, zapomniałem dodać, ze karty do głosowania dostępne są pod tym adresem:
http://www.ostroleka.pl/a...17_-_propozycje

Przypomnę, że aby wesprzeć ten projekt należy wpisać:
nr projektu: 10
Tytuł projektu: Wytyczenie przejazdów rowerowych przez rondo im. Zbawiciela Świata
Pochwal autora tego posta
 
 
Pijący_mleko 
Stały Bywalec


Rower: Kross - rowery trzy
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 4571
Pochwały: 2192/1358
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2016-10-22, 11:54   

Tylko że kolejne projekty przebudowy różnych dróg w mieście
które są w wydziale dróg jeszcze bardziej odcinają rowerzystom jazdę przez miasto.
Trzeba wpłynąć, przemówić do kierownictwa, które brnie w ...
bo inaczej trzeba będzie starać się o kolejne przebudowy nowo przebudowanych dróg.
Są projekty, które zmienią rowerzystom jazdę w koszmar na prawie wszystkich wylotowych z miasta ulicach i powstają kolejne :(
Jedyny ratunek, ze miasto ma małe środki na realizację ... a z rowerzystami nie chce rozmawiać, no przecież oni znają się na tym najlepiej :(



edit:
Z odrzuconych projektów:
Cytat:
2. Chodniki i ścieżki rowerowe przy bardzo obciążonych ulicach: Ostrowskiej i Słowackiego

Ależ taki projekt jest na półkach UM leży od kilku lat, ostatnio uaktualniany .
Coś w stylu narzucanym przez miasto,
- 100 m Drogi Rowerowej,
przerwa 50 metrów,
50 metrów DR
przerwa,
200 metrów DR i przeskok na drugą stronę
100 metrów DR
przerwa 200 m.
I ten charyzmatyczny :) przekonujący to urzędnika (pewnie nawet władze miasta tak przekonuje), inaczej się nie da, projekt zgodny z obowiązującymi przepisami i wiedzą techniczną :P

Aż się palę jechać taką drogą kilka kilometrów, jak spokojnie jadę jezdnią.

Cytat:
6. Budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ulicy Słonecznej
Co to jest ciąg pieszo-rowerowy?

Z zakwalifikowanych projektów:
Cytat:
1. Stworzenie systemu parkingów rowerowych na terenie miasta Ostrołęki
Musiałbym zobaczyć projekt, bo na razie coś nie wyobrażam sobie tego?

Widzę ze projektów związanych z infrastrukturą rowerową kilka, ale część proponujących pewnie ma o tym pojęcie jeszcze gorsze niż "inżynierowie" z UM.


Rysiek, Masz szkic projektu zagospodarowania ?
_________________
Iść, ciągle iść, trafiać celnie
W zawianej piaskiem trawy ślad
Być sobą być niepodzielnie
Oczami dziecka mierzyć świat
Iść, ciągle iść w stronę słońca
W stronę słońca aż po horyzontu kres


Redaktor do moich postów by się przydał
Pochwal autora tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Pochwalono 1 razy:
karolbiegacz
rysiek 
Nowy

Rower: Kellys
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 5
Pomógł: 3
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2016-10-23, 14:20   

Odrzucone projekty nie spełniły warunków formalnych, więc ciężko o nich dyskutować. Ponadto dyskusję utrudnia fakt, że podany mamy tylko tytuł przedsięwięcia, więc tylko autor i komisja weryfikacyjna ma wgląd, gdzie te parkingi miałyby powstać :)

Co do szkicu, to takowego nie posiadam, do projektu i tak musi zostać wykonany przez inżyniera drogownictwa z odpowiednimi uprawnieniami ;)

Apropo DDR i pokonywanie jej metodą "żabich skoków" (oczywiście po pasach, bo kto słyszał o przejazdach!) się nie wypowiem..
Pochwal autora tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Pochwalono 1 razy:
Pijący_mleko
Pijący_mleko 
Stały Bywalec


Rower: Kross - rowery trzy
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 4571
Pochwały: 2192/1358
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2016-10-23, 17:42   

Jak ta opcja wygra
to oby wydział dróg niczego po swojemu nie zagmatwał, bo podejrzewam ze i tak wyjdzie wszystko połowicznie
a nie tak jak proponowałeś.
Zgorzkniały jestem
jak od lat widzę projekty i ich wykonanie w Ostrołęce, nie jestem optymistą ze coś się zmieni przy obecnym wydziale dróg.


Projekt łącznika od drogi pieszo-rowerowej od Goworowskiej do ronda biegnący przy stacji paliw zalega (kurzy się) na półkach UM jak większość projektów zleconych przez miasto.
Uwzględniłeś przejazd rowerowy przez wyjazd ze stacji pali przy Jana Pawła?
_________________
Iść, ciągle iść, trafiać celnie
W zawianej piaskiem trawy ślad
Być sobą być niepodzielnie
Oczami dziecka mierzyć świat
Iść, ciągle iść w stronę słońca
W stronę słońca aż po horyzontu kres


Redaktor do moich postów by się przydał
Pochwal autora tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Pochwalono 1 razy:
karolbiegacz
karolbiegacz 



Rower: za 500zł
Wiek: 51
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 4629
Pochwały: 811/2091
Skąd: Czarnowiec
Wysłany: 2016-10-24, 20:22   

Za bardzo głupi chyba jestem, bo nie rozumiem...
Czy projekty chce się robić, bo są pieniądze do wydania?
Czy chce się rzeczywiście zrobić "dobrze" rowerzystom?
...
Więc dlaczego przy tworzeniu projektów rozwiązań rowerowych nie ma konsultacji ze środowiskiem ROWERZYSTÓW ???
_________________
http://picasaweb.google.pl/karolbiegacz
http://maratonypolskie.pl...on=13&code=2654
http://www.cyklopedia.maz...stastartowa&k=A
MARATON to 42km i 195m - pozdrawiam :)
Pochwal autora tego posta
 
 
 
rysiek 
Nowy

Rower: Kellys
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 5
Pomógł: 3
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2016-10-24, 21:54   

Cała procedura jest dosyć uproszczona, co też nie jest mi na rękę, bo namawiam znajomych do głosowania, a potem będzie wtopa jak zrobią jakieś "bagno". Taka jest (nie)stety idea tego budżetu - obywatel ma pomysł na realizację projektu i go zgłasza, nie musi być prawnikiem, brukarzem czy też inżynierem, żeby wiedzieć jaka jest skrajnia ruchu i ile powinna wynosić grubość warstwy ścieralnej.
Koło Statoila jest trochę wąsko, ale podobnie jest przy basenie. Tam rozwiązali to w bardzo prosty sposób - na odcinku kilku metrów poszerzyli ciąg pieszo-rowerowy (to też komentarz do poprzednich wpisów - tak, taki "twór" istnieje, na co dowodem jest wymienienie go w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Wodnej z dn. 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. ;) ), aby potem go zwęzić - https://www.google.pl/map...7h,51.47t/data=!3m6!1e1!3m4!1sdU_5uvrMtvjSPEIXWAY5Bg!2e0!7i13312!8i6656
więc jednak się da.

Mam nadzieję (i w razie realizacji projektu postaram się "męczyć" o to urzędników), że przejazdy zostaną wytyczone na każdej odnodze ronda, nie tak jak np. przy rondzie Honorowych Dawców Krwi na obwodnicy.

Karol - nie wiem co chcesz konsultować ws. wymalowania przejazdu rowerowego? To nie przebieg nowej ścieżki i mowa o nawierzchni, zjazdach itd., więc w tym przypadku dyskutować byśmy mogli co najwyżej o kolorze nawierzchni ;) Moim zdaniem nie ma co szukać tutaj dziury w całym, bo jeśli środowisko rowerzystów nie jest zgodne co do oczekiwań i wymagań, to nie ma się co dziwić, że władze traktują nas po macoszemu :( A ja wierzę w metodę małych kroczków, wszak kropla drąży skałę.

Tak czy siak zachęcam do głosowania, mi kupka papieru z podpisami rośnie z dnia na dzień.
Z roku na rok może uda się rozbudzić apetyty rowerzystów w Budżecie Obywatelskim (oby projektów nie było za dużo, bo głosy się podzielą :) ). Może za rok doczekamy się dociągnięcia ścieżki przy Statoilu do Goworowskiej? ;) tego sobie i Wam życzę!
Pochwal autora tego posta
 
 
Pijący_mleko 
Stały Bywalec


Rower: Kross - rowery trzy
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 4571
Pochwały: 2192/1358
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2016-10-24, 23:24   

rysiek napisał/a:
Może za rok doczekamy się dociągnięcia ścieżki przy Statoilu do Goworowskiej? ;) tego sobie i Wam życzę!
Jak pisałem, projekt taki był zlecony i jest zrobiony przez i dla miasta, ale pewnie trzeba będzie wykonanie zwalić na budżet obywatelski?


rysiek napisał/a:
Karol - nie wiem co chcesz konsultować ws. wymalowania przejazdu rowerowego? To nie przebieg nowej ścieżki i mowa o nawierzchni, zjazdach itd., więc w tym przypadku dyskutować byśmy mogli co najwyżej o kolorze nawierzchni ;) Moim zdaniem nie ma co szukać tutaj dziury w całym, bo jeśli środowisko rowerzystów nie jest zgodne co do oczekiwań i wymagań, to nie ma się co dziwić, że władze traktują nas po macoszemu :( A ja wierzę w metodę małych kroczków, wszak kropla drąży skałę.
Gdzie tu mamy rozbieżności w jedności rowerzystów?


Ale jak byś chciał, to bym miał mnóstwo uwag, ale nie teraz :)
Bo najważniejsze jest wygranie budżetu.





edit:
rysiek napisał/a:
ale podobnie jest przy basenie. Tam rozwiązali to w bardzo prosty sposób - na odcinku kilku metrów poszerzyli ciąg pieszo-rowerowy (to też komentarz do poprzednich wpisów - tak, taki "twór" istnieje, na co dowodem jest wymienienie go w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Wodnej z dn. 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. ;) )

W nocy nieprzytomny jestem.

Ja dalej się upieram ze nie ma czegoś takiego.
W warunkach o drogach, pada mimochodem i tylko raz takie sformułowanie. Bez podania jak to wygląda, jakie musi spełniać warunki.
Nie przypominam sobie, by takie sformułowanie występowało gdzie indziej.
Czyli jak czegoś nie opisano w rozporządzeniach to nie istnieje :)
Opisano tam ciągi piesze i chodniki.
Opisano ścieżki (drogi) rowerowe i pasy ruchu dla rowerów.

W różnych przepisach mowa jest jeszcze o:
drogach dla rowerów i pieszych
oraz
drogach dla rowerów i drogach dla pieszych leżących obok siebie
(to są dwa różne podmioty na drodze i inne regulacje ich dotyczą).

więc powoływanie się na sformułowanie ciąg pieszo-rowerowy to jakieś nieporozumienie.
_________________
Iść, ciągle iść, trafiać celnie
W zawianej piaskiem trawy ślad
Być sobą być niepodzielnie
Oczami dziecka mierzyć świat
Iść, ciągle iść w stronę słońca
W stronę słońca aż po horyzontu kres


Redaktor do moich postów by się przydał
Pochwal autora tego posta
 
 
Pijący_mleko 
Stały Bywalec


Rower: Kross - rowery trzy
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 4571
Pochwały: 2192/1358
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2016-11-08, 11:48   

No i niestety, wygrały same place zabaw :(


http://www.ostroleka.pl/a..._najmlodszych-1
_________________
Iść, ciągle iść, trafiać celnie
W zawianej piaskiem trawy ślad
Być sobą być niepodzielnie
Oczami dziecka mierzyć świat
Iść, ciągle iść w stronę słońca
W stronę słońca aż po horyzontu kres


Redaktor do moich postów by się przydał
Pochwal autora tego posta
 
 
humbert 



Rower: focus
Wiek: 35
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 139
Pochwały: 40/14
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2016-11-08, 12:02   

Dlaczego ... niestety?
_________________
rower to jest świat
Pochwal autora tego posta
 
 
Pijący_mleko 
Stały Bywalec


Rower: Kross - rowery trzy
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 4571
Pochwały: 2192/1358
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2016-11-08, 12:10   

Dlaczego?

Bo to nie są inwestycje ogólnodostępne.
Nie wejdziesz z dzieciakiem na plac zabaw przedszkola na terenie zamkniętym, którego użytkownikiem jest placówka przedszkola
poza godzinami dostępu
a i w godzinach użytkowania jak będzie tablica "Zakaz wstępu"
to taki plac jest iście "obywatelski"
_________________
Iść, ciągle iść, trafiać celnie
W zawianej piaskiem trawy ślad
Być sobą być niepodzielnie
Oczami dziecka mierzyć świat
Iść, ciągle iść w stronę słońca
W stronę słońca aż po horyzontu kres


Redaktor do moich postów by się przydał
Pochwal autora tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Pochwalono 3 razy:
karolbiegacz, niegowiak, Marqs
karolbiegacz 



Rower: za 500zł
Wiek: 51
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 4629
Pochwały: 811/2091
Skąd: Czarnowiec
Wysłany: 2016-11-08, 17:54   

humbert napisał/a:
Dlaczego ... niestety?

Jestem tego samego zdania co Pijący_mleko
Inwestycje z tego budżetu powinny być "otwarte" dla obywateli, a placówki oświatowe nie powinny być z tej puli finansowane.
_________________
http://picasaweb.google.pl/karolbiegacz
http://maratonypolskie.pl...on=13&code=2654
http://www.cyklopedia.maz...stastartowa&k=A
MARATON to 42km i 195m - pozdrawiam :)
Pochwal autora tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Pochwalono 2 razy:
niegowiak, JechAnek
humbert 



Rower: focus
Wiek: 35
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 139
Pochwały: 40/14
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2016-11-08, 22:34   

Mieszkańcy Ostrołęki wybrali tak a nie inaczej.
_________________
rower to jest świat
Pochwal autora tego posta
 
 
karolbiegacz 



Rower: za 500zł
Wiek: 51
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 4629
Pochwały: 811/2091
Skąd: Czarnowiec
Wysłany: 2016-11-09, 07:11   

humbert napisał/a:
Mieszkańcy Ostrołęki wybrali tak a nie inaczej.

bo umieszczono takie właśnie projekty nie tu gdzie trzeba :(
_________________
http://picasaweb.google.pl/karolbiegacz
http://maratonypolskie.pl...on=13&code=2654
http://www.cyklopedia.maz...stastartowa&k=A
MARATON to 42km i 195m - pozdrawiam :)
Pochwal autora tego posta
 
 
 
Pijący_mleko 
Stały Bywalec


Rower: Kross - rowery trzy
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 4571
Pochwały: 2192/1358
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2017-10-12, 15:27   budżetu na 2018 rok

http://www.ostroleka.pl/a...bywatelski_2018

Jak ktoś przegapił jak ja.
Cytat:
W dniach od 02.10.2017 r. do 13.10.2017 r. w Urzędzie Miasta Ostrołęki można składać formularze z propozycją zadań do budżetu na 2018 rok. Samorząd przeznaczy na ten cel 300 tysięcy złotych.
_________________
Iść, ciągle iść, trafiać celnie
W zawianej piaskiem trawy ślad
Być sobą być niepodzielnie
Oczami dziecka mierzyć świat
Iść, ciągle iść w stronę słońca
W stronę słońca aż po horyzontu kres


Redaktor do moich postów by się przydał
Pochwal autora tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.
Rowerowaostroleka.pl używa plików cookies.

statystyka