uszczęśliwianie rowerzystów na siłę , jakby rowerzysta spokojnie nie mógł jechać jezdnią.
Ostatnia strona dokumentu : http://www.ostroleka.pl/bip/ogloszenia/ ... celowa.pdf
Rzuca się w oczy też fragment przyłączenia nowej drogi do ulicy Gorbatowa (pewnie już są wytyczne jak ma tam przebiegać organizacja ruchu) i ...
miejsca na pasie drogi Gorbatowa od groma , ale nie , dla rowerów wąsko i razem z pieszymi ... wstyd mi za taką ograniczoną fantazję urzędników.
edit:
Jest tego więcej ale rzucę na szybko :
Cześć dla rowerów odseparowana od jezdni chodnikiem (sprytne jak można interpretować przepisy)
Włączenie do Gorbatowa
Znak C13a przed przejściem dla pieszych i przed przejazdem dla rowerów ?
Znak A-7 ustąp pierwszeństwa przejazdu dopiero za przejazdem rowerowym ?
A tutaj zamieszczę cytaty , które mogły by stanowić oddzielny temat do dyskusji , ale przypomniały mi sie odnośnie znaku A-7
Opinia GGDKiA
Znaczenie znaku A,7 i zakres jego stosowania określa rozporządzenie Ministra Transportu i Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz. U. z 2002 roku nr 170 poz. 1393). Paragraf 5 ust. 5 i 6 tego rozporządzenia stwierdzają co następuje:
5. Znak A-7 „ustąp pierwszeństwa” ostrzega o skrzyżowaniu z drogą z pierwszeństwem. Znak A-7 znajdujący się w obrębie skrzyżowania
dotyczy tylko najbliższej jezdni, przed którą został umieszczony.
6. Przepis ust. 5 stosuje się odpowiednio do znaku A-7 umieszczonego przed torowiskiem pojazdów szynowych lub w innych miejscach przecinania się kierunków ruchu.
Jak z tego wynika, problemem może być sytuacja, w której znak A-7 zlokalizowany jest między przejazdem dla rowerzystów a jezdnią. Odczytując
literalnie przepisy, znak A,7 powinien być w tym przypadku powtarzany i ustawiany również przed przejazdem dla rowerzystów, nad znakiem D-6a lub
D-6b, lub w ogóle przed znakiem D-6a lub D-6b*.
Jednak § 47. tegoż rozporządzenia mówi:
4. Kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca oznaczonego znakiem D-6, D-6a albo D-6b jest obowiązany zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić
na niebezpieczeństwo pieszych lub rowerzystów znajdujących się w tych miejscach lub na nie wchodzących lub wjeżdżających.
Znak D-6a lub D-6b, choć jest znakiem informacyjnym i samoistnie nie ustala pierwszeństwa, to jednak zobowiązuje kierującego do zmniejszenia
prędkości i zapewnienia bezpieczeństwa rowerzyście wjeżdżającemu na przejazd dla rowerzystów. Jeżeli znak A-7 znajduje się bezpośrednio za znakiem D-6a lub D-6b, kierujący powinien być gotowy do zatrzymania pojazdu, aby nie narazić na niebezpieczeństwo rowerzystów wjeżdżających na przejazd. W większości przypadków sytuacje takie, ze względu na niską prędkość samochodów zbliżających się do skrzyżowania z drogą z pierwszeństwem, nie stanowią zagrożenia. Niemniej, w sytuacjach gdy przejazd dla rowerzystów jest odsunięty od jezdni, a znak A-7 przed skrzyżowaniem może nie być widoczny ani w oczywisty sposób wiązany z przejazdem dla rowerzystów, wskazane może być umieszczenie dodatkowego znaku A-7 nad lub przed znakiem D-6a lub D-6b.
Zasady stosowania znaku A-7 określa rozporządzenie w sprawie warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (Dz. U. z 2003 roku nr 220 poz. 2181) stanowi w załączniku nr 1 w pkt. 2.2.8 że
„Znak A-7 „ ustąp pierwszeństwa ” umieszcza się na drodze podporządkowanej przed skrzyżowaniem z drogą z pierwszeństwem. Znak A-7 może być umieszczany także w innych miejscach przecinania się kierunków ruchu gdzie obowiązek ustąpienia pierwszeństwa wynika z przepisów ustawy
Prawo o ruchu drogowym (wyjazd z obiektów).”
Przepis o „innych miejscach przecinania się kierunków ruchu gdzie obowiązek ustąpienia pierwszeństwa wynika z przepisów ustawy Prawo o ruchu drogowym” należy interpretować w oparciu o art. 25 ust. 1 i 3 ustawy
(„Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo także jadącemu z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo ” oraz „Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się również w razie przecinania się kierunków ruchu poza skrzyżowaniem”) oraz art. 27 ust. 1a ustawy. Określają one bowiem obowiązek ustępowania pierwszeństwa i zakres jego występowania.
* Takie rozwiązanie sugeruje rysunek 5.2.6.12. załącznika nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. nr 220 poz. 2181 z pózn. zm.). Jednak jest to rozwiązanie dyskusyjne, gdyż droga dla rowerów posiada jezdnię (zwykle składa się wyłącznie z jezdni, przeznaczonej dla ruchu rowerów będących z definicji pojazdami) i w tym sensie przejazd dla rowerzystów stanowi skrzyżowanie.
https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/art ... zystow.pdf