Bezpieczeństwo rowerzystów wieczorem

Powrót do Ogólne



Ogólne rozmowy na tematy rowerowe dotyczące Ostrołęki

Bezpieczeństwo rowerzystów wieczorem

Postprzez Fantom » 16 lis 2013, o 13:28

A więc sprawa wygląda tak :)
Codziennie przejeżdżam przez Ostrołękę wcześnie rano oraz jak już jest ciemno niestety. Mimo że posiadam oświetlenie przednie i tylne, ostatnio kilkukrotnie udało mi się cudem uniknąć potrącenia. Oczywiście nie z mojej winy. Część kierowców nie zauważa rowerzystów :zalamany: Jako że nie chciałbym rezygnować z roweru i jednocześnie chciałbym jeszcze trochę pożyć muszę coś zmienić. Pomyślałem o kamizelce odblaskowej lub jakiś odblaskach na szprychy ewentualnie świecący wentyl :D ale czy to coś da? Druga sprawa mogę włączyć w przedniej latarce stroboskop ale nie wiem czy to legalne? Kurde przecież nie będę jeździł chodnikami a ścieżkami rowerowymi musiałbym pokonać dwa razy dłuższą trasę. Jakie Wy macie doświadczenia?
Fantom
Bywalec
 
Posty: 72
Dołączył(a): 11 sie 2013, o 22:08
Lokalizacja: Ostrołęka
Podziękował: 32
Otrzymał podziękowań: 39

Postprzez mac ap » 16 lis 2013, o 23:40

W kamizelce odblaskowej będziesz się w nocy w światłach reflektorów świecił jak choinka. O ile rzecz jasna nie jeździsz z plecakiem, tak jak ja.
mac ap
Stały Bywalec
 
Posty: 272
Zdjęcia: 52
Dołączył(a): 4 paź 2009, o 19:08
Lokalizacja: Łomża
Podziękował: 42
Otrzymał podziękowań: 152

Postprzez serav » 17 lis 2013, o 12:20

Światło przednie w trybie stroboskop jest legalne. Już kilka razy pokazywałem swoje światełko. Na 30-50% mocy samochody zwalniają jadące z przeciwka. Używam jej także w dzień w trybie pulsacyjnym i zauważam jej zalety. Gdy raz wybrałem się bez światła o mało nie zostałbym przejechany przez samochód wyjeżdżający z podporządkowanej. Kierowcy tak się przyzwyczaili do świateł że jak coś jedzie i nie świeci tzn że stoi ;) Na treningach nie ma co oszczędzać na masie roweru czy stylówie, priorytetem jest nasze bezpieczeństwo ...
To moja armata, złapany moment w trybie pulsacyjnym 10% mocy:

Obrazek
Obrazek

Dodatkowo szosę mam oklejoną odblaskami:

Obrazek
serav
-#KK24h
 
Posty: 326
Dołączył(a): 22 mar 2012, o 12:17
Lokalizacja: Nowogród
Podziękował: 62
Otrzymał podziękowań: 191

Postprzez Dyżurna Blondi » 17 lis 2013, o 12:29

Ja to jako zapalony "nocny marek" radzę sobie tak:
Obrazek
Obrazek
Na ten moment mam bardzo duże zaległości za które przepraszam ale jak tylko wrócę to nadgonię.
Avatar użytkownika
Dyżurna Blondi
Stały Bywalec
 
Posty: 684
Zdjęcia: 4
Dołączył(a): 4 kwi 2012, o 00:08
Lokalizacja: WWL
Podziękował: 74
Otrzymał podziękowań: 168

Postprzez serav » 17 lis 2013, o 14:35

Dyżurna Blondi napisał(a):Ja to jako zapalony "nocny marek" radzę sobie tak:
Obrazek
Obrazek

Robi wrażenie :)
Światła nigdy dość ...
serav
-#KK24h
 
Posty: 326
Dołączył(a): 22 mar 2012, o 12:17
Lokalizacja: Nowogród
Podziękował: 62
Otrzymał podziękowań: 191

Postprzez Fantom » 17 lis 2013, o 21:50

Ok dzięki. Jutro włączam stroboskop :) Niestety nie mogę u siebie regulować siły światła przy włączonej tej funkcji. Mam 100%, 60% i strobo.
Dyżurna Blondi to wszystko się świeci czy tylko odblask od flesza aparatu? :szok:
Fantom
Bywalec
 
Posty: 72
Dołączył(a): 11 sie 2013, o 22:08
Lokalizacja: Ostrołęka
Podziękował: 32
Otrzymał podziękowań: 39

Postprzez Dyżurna Blondi » 17 lis 2013, o 23:53

Na górnej focie świecą się tylko obręcze a reszta gruby biały pas na ramie i mniejsze na sztycy od siodła to folia odblaskowa.

Na dole są już różnice (dla porównania- patrz różnice na fotkach) oprócz obręczy i folii świeci też "elektrownia"

Tu wypowiem się po trochę warszawsku bo jak zauważyłam mentalność regionalnie niekiedy się różni w tego typu tematach.

Odnośnie stroboskopu to uważam że jest bez sensu ponieważ i tak chodzi tylko o to by zaznaczyć rower,jako taki.
Jako kierowca wiem że właśnie tak odróżniam ja (i nie tylko) się rowerzystę jadącego poboczem od motocykla czy wychylającego się światła auta schowanego z tyłu za innym. Z drugiej zaś strony to takie sobie migające bździawy ledwo widać zanim jeszcze zdążą się baterie rozładować o 1/4 mocy. Niemigające nie odróżniają się i giną w tłumie reflektorów samochodowych.


Inaczej znów na chodnikach ( w domyśle np: ostrołęckich ścieżkach rowerowych). Strasznie oślepiają ludzi kiedy ustawione są tak by oświetlać drogę a nie tylko oświecać rowerzystę. Niejednokrotnie zwracano mi na to uwagę kiedy pomału jechałam ( oczywiście, bo szybciej jadąc to i tak nic nie usłyszałabym).
Zaleca się używanie migających światełek ale te duże lampki najlepiej używać jako światło drogowe a aucie,
wtedy kiedy jest to niezbędne a nie wszędzie. np: na oświetlonych ulicach i małym ruchu.

Problem stroboskopu dotyczy w dużej mierze ludzi starszych. Nie sugeruję jakich ale z reguły starszych ode mnie.
Mi też czasem ktoś strzeli po oczach takim to nie wiem gdzie chodnik się kończy a kraina fantazji zaczyna.

No i oczywiście małe, nie mniejsze ale niższe dzieci, które to mają problem większy ponieważ są troszkę niżej niż rower czy dorośli.
Na ten moment mam bardzo duże zaległości za które przepraszam ale jak tylko wrócę to nadgonię.
Avatar użytkownika
Dyżurna Blondi
Stały Bywalec
 
Posty: 684
Zdjęcia: 4
Dołączył(a): 4 kwi 2012, o 00:08
Lokalizacja: WWL
Podziękował: 74
Otrzymał podziękowań: 168

Postprzez serav » 18 lis 2013, o 23:53

Odnośnie stroboskopu to uważam że jest bez sensu ponieważ i tak chodzi tylko o to by zaznaczyć rower,jako taki.
Jako kierowca wiem że właśnie tak odróżniam ja (i nie tylko) się rowerzystę jadącego poboczem od motocykla czy wychylającego się światła auta schowanego z tyłu za innym. Z drugiej zaś strony to takie sobie migające bździawy ledwo widać zanim jeszcze zdążą się baterie rozładować o 1/4 mocy. Niemigające nie odróżniają się i giną w tłumie reflektorów samochodowych.


Trochę zaprzeczasz samej sobie. Światło pulsacyjne moim zdaniem świetnie sprawdza się w dzień o ile jest emitowane przez diodę dużej mocy. Uwierz mi ale zmodyfikowane diody użyte w mojej i Maćka latarce Solarforce daje po oczach aż miło i nawet w słoneczny dzień jest zauważalna. W nocy jest oczywiście bez sensu używanie światła pulsacyjnego. Tutaj trzeba świecić solidną wiązką światła. Moja lampka którą pokazałem na zdjęciu ma strumień świetlny o natężeniu 800-700 lumenów w zależności od użytej diody. Zasilana jest specjalnym przemysłowym akumulatorkiem i nie miałem potrzeby świecić 100% mocy nawet przy szybkiej jeździe w lesie w nocy.
Specyfikacji lampki od Grega

Nadgorliwe osoby kierują światła za bardzo w dół bojąc się nie oślepić kierowców. Tutaj musimy być bez litości i nie oszczędzać jadących z naprzeciwka bo rzeczywiście każda lampka zostanie niezauważona. Zwłaszcza jeśli to kierowca samochodu ciężarowego, który siedzi znacznie wyżej ( temat znam z autopsji a raczej z trzech lat spędzonych za kierownicą 18 metrowego pojazdu ;) )
serav
-#KK24h
 
Posty: 326
Dołączył(a): 22 mar 2012, o 12:17
Lokalizacja: Nowogród
Podziękował: 62
Otrzymał podziękowań: 191

Postprzez Dyżurna Blondi » 20 lis 2013, o 15:02

Do serav. Źle rozumiesz moje wypociny. Jeśli faktycznie zwracałeś uwagę jako szofer to powinieneś mieć pojęcie i wiesz że stroboskop z tak potężnej lampy wku....a w gały ale to tylko i wyłącznie samo miganie nie zależnie z czego pozwala dać się odróżnić w tłumie tylko dlatego że miga, nie zależnie jak jasno.
Z doświadczenia wiem że wyższej pozycji powinieneś to zjawisko migające jak rowerowa lampka wypatrzeć wcześniej niż z osobówki. Co innego że z za innej naczepy to wszystko jedno czym jedziesz, i tak .g...no widać. Więc ja osobiście uważam że nie ma potrzeby wkurzać innych stroboskopem z tak potężnej lampy.
Na ten moment mam bardzo duże zaległości za które przepraszam ale jak tylko wrócę to nadgonię.
Avatar użytkownika
Dyżurna Blondi
Stały Bywalec
 
Posty: 684
Zdjęcia: 4
Dołączył(a): 4 kwi 2012, o 00:08
Lokalizacja: WWL
Podziękował: 74
Otrzymał podziękowań: 168

Postprzez serav » 20 lis 2013, o 15:26

Po pierwsze Edyto, szanuj siebie i swój język. Nie musisz rzucać mięsem i udowadniać jaka jesteś twarda kobieta.
Po drugie nie mam nic więcej do dodania do tego co powiedziałem wcześniej.
serav
-#KK24h
 
Posty: 326
Dołączył(a): 22 mar 2012, o 12:17
Lokalizacja: Nowogród
Podziękował: 62
Otrzymał podziękowań: 191

Postprzez steve69 » 20 lis 2013, o 20:33

Wybacz serav, ale trzeba być "kulturalnym inaczej", by świadomie i z premedytacją ustawiać lampkę tak by oślepiała innych.



--
Pozdrawiam.
Posiadacz lampki rowerowej 1600 lumenów oraz kierowca z 31 letnim stażem.
Avatar użytkownika
steve69
Stały Bywalec
 
Posty: 111
Zdjęcia: 6
Dołączył(a): 4 lip 2012, o 12:35
Lokalizacja: Ostrołęka
Podziękował: 23
Otrzymał podziękowań: 56

Postprzez serav » 22 lis 2013, o 13:08

steve69 napisał(a):Wybacz serav, ale trzeba być "kulturalnym inaczej", by świadomie i z premedytacją ustawiać lampkę tak by oślepiała innych.



--
Pozdrawiam.
Posiadacz lampki rowerowej 1600 lumenów oraz kierowca z 31 letnim stażem.

Wybacz że się nie sprecyzowałem. Mówiłem o lampkach za kilkanaście złotych które mało co są widoczne. Mówiłem też o światłach sygnalizacyjnych używanych w dzień. Normalne chyba że w nocy tak ustawiam światło aby nikomu nie walić taką mocą po oczach.
serav
-#KK24h
 
Posty: 326
Dołączył(a): 22 mar 2012, o 12:17
Lokalizacja: Nowogród
Podziękował: 62
Otrzymał podziękowań: 191


Powrót do Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron