Przegląd ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Korczaka

Powrót do Ścieżki rowerowe



Wszystko na temat ścieżek rowerowych w naszym mieście

Przegląd ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Korczaka

Postprzez adm » 3 paź 2009, o 22:30

Kolejna ścieżka rowerowa powstaje w Ostrołęce. Mowa o ścieżce wzdłuż ulicy Korczaka. Już prawie dokończono przebudowę ulicy na odcinku od ul. Sienkiewicza do ul. Poznańskiej. Niestety ścieżka nie jest zbyt dobrze zaprojektowana i jak można się domyślać zamiast poprawić komfort i bezpieczeństwo rowerzystów będzie zupełnie odwrotnie.

Widok na ścieżkę rowerową od strony ulicy Sienkiewicza. Jak zwykle zamiast asfaltu została wyłożona kostka, na której już w tej chwili są nierówności.
250

Koniec ścieżki rowerowej. Rowerzyści będą mieli problem, aby zgodnie z przepisami włączyć się do ruchu na ulicy Sienkiewicza.
251

Słup na ścieżce... tutaj nie trzeba dłuższego komentarza.
252

Ostry zakręt, a na dodatek zwężenie ścieżki - rowerzyści będą mieli problem z bezpiecznym wyminięciem. A przecież jest tyle miejsca i można było zrobić łagodny łuk.
253

Wjazd do posesji ważniejszy od drogi dla rowerów.
254
+++
Avatar użytkownika
adm
Administrator
 
Posty: 393
Zdjęcia: 270
Dołączył(a): 16 sie 2008, o 19:41
Lokalizacja: Ostrołęka
Podziękował: 158
Otrzymał podziękowań: 222
Rower: Kross Raven Steppen

Postprzez Belkotnik » 28 lis 2009, o 16:22

Witam.
Problem z ulicą Korczaka i scieżką rowerową wiąze sie z tym iż chcąc zmieścić w pasie drogowym zatoczki autobusowe, postojowe i inne przeszkadzajki trzeba było co chwile odginać ciąg rowerowy powodując co i raz przecięcia z chodnikiem. Wygodniej było by zrobić łączony ciąg pieszo rowerowy lub zrezygnowąc z tego metrowego trawniczka. Co do kostki to takie zalecenia były z urzędu miejskiego. A swoją drogą to w takich przypadkach gdzie co chwila jest zatoka autobusowa albo postojowa moze lepiej by było odstąpić od wytycznych projektowania i ścierzkę rowerową zaprojektować nie pomiędzy jezdnią a chodnikiem tylko za chodnikem omijając w ten sposób te przecięcia.
Pozdrawiam
Belkotnik
Nowy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 28 lis 2009, o 15:29
Lokalizacja: Ostrołęka
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1

Postprzez Marqs » 29 lis 2009, o 22:59

Skoro jest tam tak mało miejsca to może nie warto było "uszczęśliwiać" rowerzystów na siłę i zrezygnować z tej drogi rowerowej. Ruch samochodowy na tej ulicy jest nieduży więc rowerzyści bezpiecznie mogliby się po niej poruszać.
---
Avatar użytkownika
Marqs
Administrator
 
Posty: 282
Zdjęcia: 769
Dołączył(a): 16 sie 2008, o 23:20
Lokalizacja: Ostrołęka
Podziękował: 433
Otrzymał podziękowań: 251
Rower: USS

Postprzez Belkotnik » 2 gru 2009, o 00:26

Problem uszczęśliwiania na siłe nie zależy od projektantów. Dostajemy wytyczne i tyle naszego gadania. Tyle co sie nagimnastykowałem ze skrzyżowaniem z Poznańską to tylko ja wiem. Płot domu dziecka nie posiada scięcia wiec scieżka musi być na kont prosty. Przeglądałem sobie rozwiązania z Krakowa, Wrocławia, rozwiązania Holenderskie i Niemieckie (te akurat nie do zastosowania w Polsce) i nasuwa sie taka myśl że najpierw należy zaplanować jakąś ciągłość tych ścieżek. A tak mamy tu troche tam troche i to taki zlepek. Prawde mówiąc przy takim nateżeniu ruchu pieszych i rowerów to wygodniej w O-ce jest projektować ciągi pieszo rowerowe - taniej (nie trzeba wstawiać obrzeży obramowywujących metrowy trawniczek rozdzielajcy chodnik i ścieżkę.
Gdybym miał coś do gadania to najchętniej projektował bym ścieżki rowerowe w jednym poziomie z jezdnią tylko np z asfaltu barwionego na czerwono - tak ajk w Holandi (tylko kultury kierowców by trzeba było nauczyć). A tak tańcujemy z omijaniem zatok autobusowych (bo jakiś rowerzysta moze sciągnąć babcie wysiadającą z autobusu :) Ściezki odzielone od jezdni pasem zieleni pozostawił bym na jakieś szlaki rowerowe pozamiejskie a w mieście przy ograniczeniu 50 km/h po co marnować miejsce w pasie drogowym. Moim zdaniem czerwony asfalcik dla rowerów wyglądał by estetyczniej niż te mijanki z chodnikami.
Tak z ciekwostek to u nas do uspokajania ruchu stosuje się progi zwalniające, w Holandi kontrapasy i ściezke rowerową rozdzielającą pasy ruchu w tym samym kierunku. Jak znajde zdjęcia to jakoś je tu wkleje.
Pozdrawiam.
Belkotnik
Nowy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 28 lis 2009, o 15:29
Lokalizacja: Ostrołęka
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1

Postprzez Belkotnik » 2 gru 2009, o 00:58

Belkotnik
Nowy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 28 lis 2009, o 15:29
Lokalizacja: Ostrołęka
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1

Postprzez Pijący_mleko » 2 gru 2009, o 09:35

Dobrze rozumiem te problemy.

W zeszłym miesiącu liznąłem jeden projekt w którym trzeba było umieścić ścieżkę rowerową.
Chociaż mało pracowałem przy tamtym projekcie to wiem jak trudno jest zmieścić taką ścieżkę w pasie drogowym.
Szerokości działek należących do miasta na których można projektować drogi są najczęściej za wąskie.
Utrudnieniem przy projektowaniu są też często ostre naroża skrajnych działek prywatnych.

Jeżeli jeździsz na rowerze i Masz trochę wolnego czasu to przyjeżdżaj na nasze spotkania.
Iść, ciągle iść, trafiać celnie
W zawianej piaskiem trawy ślad
Być sobą być niepodzielnie
Oczami dziecka mierzyć świat
Iść, ciągle iść w stronę słońca
W stronę słońca aż po horyzontu kres


Redaktor do moich postów by się przydał
Avatar użytkownika
Pijący_mleko
Moderator
 
Posty: 5040
Zdjęcia: 232
Dołączył(a): 5 cze 2009, o 15:57
Lokalizacja: Ostrołęka
Podziękował: 1360
Otrzymał podziękowań: 2208

Postprzez adm » 19 gru 2010, o 21:16

Film z przejazdu ścieżką (4.04.2010):
+++
Avatar użytkownika
adm
Administrator
 
Posty: 393
Zdjęcia: 270
Dołączył(a): 16 sie 2008, o 19:41
Lokalizacja: Ostrołęka
Podziękował: 158
Otrzymał podziękowań: 222
Rower: Kross Raven Steppen

Postprzez Belkotnik » 20 gru 2010, o 00:47

Witam.
Tak se oglądam to moje dzieło z perspektywy jazdy rowerem i jest troche ale. Odnośnie tego słupa to ewidentnie błąd wykonawcy bo skoro pozostałe lampy zostały umiejscowione w tym grafitowym czy też szarympaseczku o szerokości 0,5 m to i tą jedną można było tam wcisnąć. Odnośnie zakończenia drogi rowerowej na skrzyżowaniu z ulicą Sienkiewicza to trzeba by było zaprojektować przejście rowerow na drugą stronę i zjazd na ulicę (chodnki po prawej stronie Sienkiewicaza nie pozwoli na wykonanie ścieżki rowerowej). Zobaczymy co spece z Gdańska wymyślą w związku z projektem przebudowy ulicy Sienkiewicza narazie mają chyba roczny czy 2 letni poślizg z oddaniem dokumentacji :)
Odcinek Pomiędzy Poznańską a Goworowską jest chyba troche lepiej przemyślany chociąż dalej mnie denerwuje robienie tego metrowego trawniczka pomiedzy ścieżką a chodnikiem. Lepiej by było zrobić szerszą ściezkę rowerową kosztrem tego trawniczka.
Od półtora roku mam swoje biuro projektowe więc mam większy wpływ na prace projektowe niż przy ulicy Korczaka. Jak dostanie mi się jakiś projekt z wciśniętą scierzką rowerową to sie do was odezwe w celu konsultacji. Zobaczymy czy uda wam się wcisnąć ścieżke w Ostrołękie pasy drogowe o wartości 12 m z zachowaniem wszystkich waszych postulatów i życzeń :)
Pozdrawia ten który przyczynił się do tego dzieła na ulicy Korczaka.
PS. Jak wam się podoba oświetlene tej ulicy, bo już słyszałem różne opinie od skrajnie pozytywnych do ......... Nie mówię tu o mieszkańcach bo oni mają dzień w nocy :), ale biorąc oświetlenie Korczaka a Al. Jana Pawłą II to pod kątem bezpieczeństwa raczej chyba dobrze. Ciekawe kiedy doświetlą Al. Jana Pawła bo tam wogule pieszych na przejściu nie widać.
Belkotnik
Nowy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 28 lis 2009, o 15:29
Lokalizacja: Ostrołęka
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1

Postprzez Pijący_mleko » 20 gru 2010, o 09:32

Belkotnik napisał(a): ... Od półtora roku mam swoje biuro projektowe więc mam większy wpływ na prace projektowe niż przy ulicy Korczaka. Jak dostanie mi się jakiś projekt z wciśniętą scierzką rowerową to sie do was odezwe w celu konsultacji. Zobaczymy czy uda wam się wcisnąć ścieżke w Ostrołękie pasy drogowe o wartości 12 m z zachowaniem wszystkich waszych postulatów i życzeń :)
Mam nadzieje ze dotrzymasz słowa :)
Bo wszyscy projektanci z uprawnieniami drogowymi jak tylko usłyszą w moim zdaniu słowo rower to starają szybko zakończyć temat.
Dla tych projektantów najważniejsze jest Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Wodnej czyli "warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne", a ponieważ nie ma tam zbyt wielu szczegółów więc maja dużą swobodę w interpretacji i nie przejmują się bezpieczeństwem i komfortem jazdy rowerzysty.
Nie przyjmują nawet lekkich sugestii aby poprawić ten stan rzeczy ponieważ chcą szybko odwalić tą część projektu i skupić się bardziej na tym na czym się znają.
Iść, ciągle iść, trafiać celnie
W zawianej piaskiem trawy ślad
Być sobą być niepodzielnie
Oczami dziecka mierzyć świat
Iść, ciągle iść w stronę słońca
W stronę słońca aż po horyzontu kres


Redaktor do moich postów by się przydał
Avatar użytkownika
Pijący_mleko
Moderator
 
Posty: 5040
Zdjęcia: 232
Dołączył(a): 5 cze 2009, o 15:57
Lokalizacja: Ostrołęka
Podziękował: 1360
Otrzymał podziękowań: 2208

Postprzez adm » 20 gru 2010, o 12:27

Pijący_mleko napisał(a):Dla tych projektantów najważniejsze jest Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Wodnej czyli "warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne", a ponieważ nie ma tam zbyt wielu szczegółów więc maja dużą swobodę w interpretacji i nie przejmują się bezpieczeństwem i komfortem jazdy rowerzysty.

Coś słabo się stosują do tego rozporządzenia, bo jednak kilka istotnych rzeczy się tam znajduje, które nie są uwzględniane w projektach, chociażby maksymalna wysokość progów i uskoków na ścieżce (maksymalnie 1 cm).


Ogólnie, co do moich wypowiedzi na temat ścieżek to wyrażam swoją opinię. Mało istotne jest to, kto w jakim stopniu przyczynił się do powstania lepszej czy gorszej ścieżki. Dla mnie, jako rowerzysty liczy się "efekt" końcowy, bo to ja będę musiał jeździć tą ścieżką, bo mam taki obowiązek, wynikający z przepisów (swoją drogą zlikwidowanie nakazu jazdy drogą rowerową, szybko zweryfikowałoby, które ścieżki są potrzebne, a które były tylko wyrzuceniem pieniędzy w błoto).
+++
Avatar użytkownika
adm
Administrator
 
Posty: 393
Zdjęcia: 270
Dołączył(a): 16 sie 2008, o 19:41
Lokalizacja: Ostrołęka
Podziękował: 158
Otrzymał podziękowań: 222
Rower: Kross Raven Steppen

Druga część - odcinek między ul. Poznańską i ul. Goworowską

Postprzez adm » 11 mar 2013, o 13:14

Druga część inwestycji na ulicy Korczaka, czyli odcinek między ul. Poznańską a ul. Goworowską.



Zanim wjedziemy na nowy odcinek, jadąc od strony ulicy Sienkiewicza mamy do pokonania dwa wąskie zakręty o kącie 90 stopni, dodatkowo bez zachowania skrajni.
2024 2025

Na przejściach dla pieszych oraz na wjazdach do garaży, po lewej stronie drogi widoczne bardzo strome obniżenia oraz braki zachowania ciągłości nawierzchni.
2026 2027

Na jednej z dróg dojazdowych zamiast przejazdu dla rowerów wymalowana linia podwójna ciągła.
2028

Kolejne miejsca w których nie zachowano skrajni, przez co użyteczna szerokość ścieżki maleje o dobre pół metra.
2029

Zamiana miejsca chodnika ze ścieżką, które jest bardzo słabo widoczne. Dodatkowo przebieg tego fragmentu pozostawia wiele do życzenia. Dwa ostre, wąskie zakręty oraz znak ustawiony na samym środku drogi.
2030

Droga urywa się przed ulicą Goworowską. Brakuje wygodnego zjazdu na jezdnię. Nie ma również możliwości zgodnego z przepisami skrętu w lewo na skrzyżowaniu, aby to zrobić trzeba przejechać po przejściu dla pieszych lub po linii ciągłej.
2031

Jadąc od drugiej strony nie ma wogóle możliwości legalnego wjazdu na ścieżkę. Skręcając z ulicy Goworowskiej, aby wjechać na drogę rowerową rowerzysta musi do wyboru: przejechać po przejściu dla pieszych, przejechać po liniach ciągłych lub pojechać kilkanaście metrów pod prąd na ulicy Korczaka.
+++
Avatar użytkownika
adm
Administrator
 
Posty: 393
Zdjęcia: 270
Dołączył(a): 16 sie 2008, o 19:41
Lokalizacja: Ostrołęka
Podziękował: 158
Otrzymał podziękowań: 222
Rower: Kross Raven Steppen

Postprzez Pijący_mleko » 11 mar 2013, o 13:43

Czyli jak zwykle.
Nie ma kto opiniować fachowo projektów , to dalej bezmyślnie będą tworzone takie buble.

Za ten słup na środku to powinien być paragraf.
Zagrożenie dla zdrowi i życia.

W zeszły roku zdaje się z Brześciu Kujawskim zginęła rowerzystka z wyniku zderzenia ze słupem stojącym na środku drogi rowerowej .
Iść, ciągle iść, trafiać celnie
W zawianej piaskiem trawy ślad
Być sobą być niepodzielnie
Oczami dziecka mierzyć świat
Iść, ciągle iść w stronę słońca
W stronę słońca aż po horyzontu kres


Redaktor do moich postów by się przydał
Avatar użytkownika
Pijący_mleko
Moderator
 
Posty: 5040
Zdjęcia: 232
Dołączył(a): 5 cze 2009, o 15:57
Lokalizacja: Ostrołęka
Podziękował: 1360
Otrzymał podziękowań: 2208

Postprzez Panzerjager44 » 11 mar 2013, o 13:56

Tu się nie zgodzę. Jest komu opiniować. Mamy w Ostrołęce dwa stowarzyszenia rowerowe i jak najbardziej powinny się tym zajmować. W tamtym roku opiniowaliśmy projekt DR przy ul. Sienkiewicza i być może chociaż część naszych postulatów zostanie spełniona. Razem ze szkołą STO zorganizowaliśmy przejazd ścieżką wzdłuż 1AWP w celu zwrócenia uwagi władz miasta na jej fatalny stan. Dzieciaki napisały petycje do miasta załączając zrobione zdjęcia.
Na pewno trzeba działać, a DR w Ostrołęce będą coraz lepsze lepsze.
Life is too short to ride a shit bike
Avatar użytkownika
Panzerjager44
-#OCT
 
Posty: 1357
Zdjęcia: 157
Dołączył(a): 4 lip 2009, o 18:06
Lokalizacja: Ostrołęka
Podziękował: 260
Otrzymał podziękowań: 143

Postprzez Pijący_mleko » 11 mar 2013, o 14:09

Znając jednak realia, to takie opinie (pisma) z zewnątrz będą tylko służyły za "ładny" dodatek do projektów.
I nic się nie zmieni, dopóki wśród urzędników nie znajdą się osoby czujące klimaty rowerowe.
Iść, ciągle iść, trafiać celnie
W zawianej piaskiem trawy ślad
Być sobą być niepodzielnie
Oczami dziecka mierzyć świat
Iść, ciągle iść w stronę słońca
W stronę słońca aż po horyzontu kres


Redaktor do moich postów by się przydał
Avatar użytkownika
Pijący_mleko
Moderator
 
Posty: 5040
Zdjęcia: 232
Dołączył(a): 5 cze 2009, o 15:57
Lokalizacja: Ostrołęka
Podziękował: 1360
Otrzymał podziękowań: 2208

Postprzez Panzerjager44 » 11 mar 2013, o 14:30

Niestety tak może być, ale próbować trzeba.
Life is too short to ride a shit bike
Avatar użytkownika
Panzerjager44
-#OCT
 
Posty: 1357
Zdjęcia: 157
Dołączył(a): 4 lip 2009, o 18:06
Lokalizacja: Ostrołęka
Podziękował: 260
Otrzymał podziękowań: 143

Postprzez Dyżurna Blondi » 11 mar 2013, o 14:47

Ostatnie czasy udowodniły że ścieżki rowerowe powstają tylko dlatego że ktoś taki przykaz wydał ale nie interesuje się konsekwencjami. Produkuje się P.J-y (towar poza jakością). Petycje od dzieciaków to bardzo fajna inicjatywa i do tego skuteczna bo rykoszetem obija się również o rodziców, którzy więcej mogą. Szkoda tylko że mało nagłośniona. Jeśli takie info ujżałoby prasę lokalną to ktoś inny również zwróciłby na to uwagę. A tak to może skończyć się tylko na wypracowaniach. Z resztą tak samo ważnych. A może błędy czy buble wytknąć lub wskazać w prasie, dlaczego nie należy sie nimi poruszać jak po ścieżkach rowerowych?
Na ten moment mam bardzo duże zaległości za które przepraszam ale jak tylko wrócę to nadgonię.
Avatar użytkownika
Dyżurna Blondi
Stały Bywalec
 
Posty: 684
Zdjęcia: 4
Dołączył(a): 4 kwi 2012, o 00:08
Lokalizacja: WWL
Podziękował: 74
Otrzymał podziękowań: 168

Postprzez adm » 11 mar 2013, o 15:20

Dyżurna Blondi napisał(a):A może błędy czy buble wytknąć lub wskazać w prasie, dlaczego nie należy sie nimi poruszać jak po ścieżkach rowerowych

Kiedyś próbowałem zainteresować kilka ostrołęckich portali bublami rowerowymi jakie powstają w mieście i okolicach, szczególnie jeśli chodzi o pobocza oznaczane jako drogi rowerowe. Tylko jeden z nich był zainteresowany tematem. Niestety skończyło się tylko na artykule i odpowiedzi projektanta, że wszystko jest projektowane w porządku, czyli zgodnie z przepisami i potrzebami rowerzystów. Po mojej odpowiedzi na wypowiedź projektanta, którą poparłem praktycznym uzasadnieniem i przepisami, temat ucichł.

Poza tematem, w tym roku przymierzam się do zaczęcia pisania pism do urzędów, w sprawie poprawiania błędów na drogach rowerowych. Wiadomo, że nie poprawi się poważnych błędów, powstałych na etapie projektu, ale może uda się w niektórych miejscach usunąć krawężniki, domalować przejazdy rowerowe, załatać dziurę, usunąć krzaki ze skrajni, itp. Zobaczymy czy urzędy będą przychylne wnioskom, czy oleją sprawę tak samo jak na etapie projektowania.
+++
Avatar użytkownika
adm
Administrator
 
Posty: 393
Zdjęcia: 270
Dołączył(a): 16 sie 2008, o 19:41
Lokalizacja: Ostrołęka
Podziękował: 158
Otrzymał podziękowań: 222
Rower: Kross Raven Steppen

Postprzez Pijący_mleko » 11 mar 2013, o 15:28

To może podrzucaj na forum kopie tych pism i ewentualne odpowiedzi od urzędników .
Prasa nie jest zainteresowana to przynajmniej tutaj będzie notatka ...
Iść, ciągle iść, trafiać celnie
W zawianej piaskiem trawy ślad
Być sobą być niepodzielnie
Oczami dziecka mierzyć świat
Iść, ciągle iść w stronę słońca
W stronę słońca aż po horyzontu kres


Redaktor do moich postów by się przydał
Avatar użytkownika
Pijący_mleko
Moderator
 
Posty: 5040
Zdjęcia: 232
Dołączył(a): 5 cze 2009, o 15:57
Lokalizacja: Ostrołęka
Podziękował: 1360
Otrzymał podziękowań: 2208

Postprzez adm » 11 mar 2013, o 15:31

Pijący_mleko napisał(a):To może podrzucaj na forum kopie tych pism i ewentualne odpowiedzi od urzędników .
Prasa nie jest zainteresowana to przynajmniej tutaj będzie notatka ...

Jak zacznę pisać, to oczywiście zamieszczę to na forum.
+++
Avatar użytkownika
adm
Administrator
 
Posty: 393
Zdjęcia: 270
Dołączył(a): 16 sie 2008, o 19:41
Lokalizacja: Ostrołęka
Podziękował: 158
Otrzymał podziękowań: 222
Rower: Kross Raven Steppen

Postprzez lostpearl » 11 mar 2013, o 18:51

Może wspólnie coś napiszemy? Większa siła rażenia będzie :)
Albo napiszmy i zróbmy jakąś PRZEMYŚLANĄ akcję.

Na razie mam na piśmie odpowiedź z Urzędu Miasta, że zajmą się sprawą pseudo-drogi rowerowej do Wojciechowic na jednej z sesji Rady Miasta :)
Avatar użytkownika
lostpearl
-#OCT
 
Posty: 560
Zdjęcia: 17
Dołączył(a): 28 sie 2010, o 09:59
Lokalizacja: Ostrołęka
Podziękował: 52
Otrzymał podziękowań: 66

Następna strona

Powrót do Ścieżki rowerowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron