Rowerowa Ostrołęka Strona Główna


 
   
 
Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przegląd ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Korczaka
adm 
Administrator


Rower: Kross Raven Steppen
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 370
Pochwały: 222/155
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2009-10-03, 22:30   Przegląd ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Korczaka

Kolejna ścieżka rowerowa powstaje w Ostrołęce. Mowa o ścieżce wzdłuż ulicy Korczaka. Już prawie dokończono przebudowę ulicy na odcinku od ul. Sienkiewicza do ul. Poznańskiej. Niestety ścieżka nie jest zbyt dobrze zaprojektowana i jak można się domyślać zamiast poprawić komfort i bezpieczeństwo rowerzystów będzie zupełnie odwrotnie.

Widok na ścieżkę rowerową od strony ulicy Sienkiewicza. Jak zwykle zamiast asfaltu została wyłożona kostka, na której już w tej chwili są nierówności.


Koniec ścieżki rowerowej. Rowerzyści będą mieli problem, aby zgodnie z przepisami włączyć się do ruchu na ulicy Sienkiewicza.


Słup na ścieżce... tutaj nie trzeba dłuższego komentarza.


Ostry zakręt, a na dodatek zwężenie ścieżki - rowerzyści będą mieli problem z bezpiecznym wyminięciem. A przecież jest tyle miejsca i można było zrobić łagodny łuk.


Wjazd do posesji ważniejszy od drogi dla rowerów.
_________________
+++
Pochwal autora tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Pochwalono 1 razy:
Panzerjager44
Belkotnik 
Nowy

Rower: górski :)
Wiek: 38
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 9
Pomógł: 1
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2009-11-28, 15:22   

Witam.
Problem z ulicą Korczaka i scieżką rowerową wiąze sie z tym iż chcąc zmieścić w pasie drogowym zatoczki autobusowe, postojowe i inne przeszkadzajki trzeba było co chwile odginać ciąg rowerowy powodując co i raz przecięcia z chodnikiem. Wygodniej było by zrobić łączony ciąg pieszo rowerowy lub zrezygnowąc z tego metrowego trawniczka. Co do kostki to takie zalecenia były z urzędu miejskiego. A swoją drogą to w takich przypadkach gdzie co chwila jest zatoka autobusowa albo postojowa moze lepiej by było odstąpić od wytycznych projektowania i ścierzkę rowerową zaprojektować nie pomiędzy jezdnią a chodnikiem tylko za chodnikem omijając w ten sposób te przecięcia.
Pozdrawiam
Pochwal autora tego posta
 
 
Marqs 
Administrator


Rower: Crossowy
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 261
Pochwały: 249/432
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2009-11-29, 21:59   

Skoro jest tam tak mało miejsca to może nie warto było "uszczęśliwiać" rowerzystów na siłę i zrezygnować z tej drogi rowerowej. Ruch samochodowy na tej ulicy jest nieduży więc rowerzyści bezpiecznie mogliby się po niej poruszać.
_________________
button stats bikestats.pl
Pochwal autora tego posta
 
 
 
Belkotnik 
Nowy

Rower: górski :)
Wiek: 38
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 9
Pomógł: 1
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2009-12-01, 23:26   

Problem uszczęśliwiania na siłe nie zależy od projektantów. Dostajemy wytyczne i tyle naszego gadania. Tyle co sie nagimnastykowałem ze skrzyżowaniem z Poznańską to tylko ja wiem. Płot domu dziecka nie posiada scięcia wiec scieżka musi być na kont prosty. Przeglądałem sobie rozwiązania z Krakowa, Wrocławia, rozwiązania Holenderskie i Niemieckie (te akurat nie do zastosowania w Polsce) i nasuwa sie taka myśl że najpierw należy zaplanować jakąś ciągłość tych ścieżek. A tak mamy tu troche tam troche i to taki zlepek. Prawde mówiąc przy takim nateżeniu ruchu pieszych i rowerów to wygodniej w O-ce jest projektować ciągi pieszo rowerowe - taniej (nie trzeba wstawiać obrzeży obramowywujących metrowy trawniczek rozdzielajcy chodnik i ścieżkę.
Gdybym miał coś do gadania to najchętniej projektował bym ścieżki rowerowe w jednym poziomie z jezdnią tylko np z asfaltu barwionego na czerwono - tak ajk w Holandi (tylko kultury kierowców by trzeba było nauczyć). A tak tańcujemy z omijaniem zatok autobusowych (bo jakiś rowerzysta moze sciągnąć babcie wysiadającą z autobusu :) Ściezki odzielone od jezdni pasem zieleni pozostawił bym na jakieś szlaki rowerowe pozamiejskie a w mieście przy ograniczeniu 50 km/h po co marnować miejsce w pasie drogowym. Moim zdaniem czerwony asfalcik dla rowerów wyglądał by estetyczniej niż te mijanki z chodnikami.
Tak z ciekwostek to u nas do uspokajania ruchu stosuje się progi zwalniające, w Holandi kontrapasy i ściezke rowerową rozdzielającą pasy ruchu w tym samym kierunku. Jak znajde zdjęcia to jakoś je tu wkleje.
Pozdrawiam.
Pochwal autora tego posta
 
 
Belkotnik 
Nowy

Rower: górski :)
Wiek: 38
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 9
Pomógł: 1
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2009-12-01, 23:58   

http://www.trojmiasto.pl/...ona-n34805.html
http://rowerowy.szczecin....orty-propozycje
http://www.zm.org.pl/?a=dynasy-06b
tu przykłady kontrapasów
http://www.rowery.org.pl/skrzyz01.jpg (możan ładnie i funkcjonalnie tylko dajcie nam miejsca żeby tak projektować)
http://www.rowery.org.pl/ulicarowerowa.jpg
Pochwal autora tego posta
 
 
Pijący_mleko 
Stały Bywalec


Rower: Kross - rowery trzy
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 4588
Pochwały: 2206/1359
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2009-12-02, 08:35   

Dobrze rozumiem te problemy.

W zeszłym miesiącu liznąłem jeden projekt w którym trzeba było umieścić ścieżkę rowerową.
Chociaż mało pracowałem przy tamtym projekcie to wiem jak trudno jest zmieścić taką ścieżkę w pasie drogowym.
Szerokości działek należących do miasta na których można projektować drogi są najczęściej za wąskie.
Utrudnieniem przy projektowaniu są też często ostre naroża skrajnych działek prywatnych.

Jeżeli jeździsz na rowerze i Masz trochę wolnego czasu to przyjeżdżaj na nasze spotkania.
_________________
Iść, ciągle iść, trafiać celnie
W zawianej piaskiem trawy ślad
Być sobą być niepodzielnie
Oczami dziecka mierzyć świat
Iść, ciągle iść w stronę słońca
W stronę słońca aż po horyzontu kres


Redaktor do moich postów by się przydał
Pochwal autora tego posta
 
 
adm 
Administrator


Rower: Kross Raven Steppen
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 370
Pochwały: 222/155
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2010-12-19, 20:16   

Film z przejazdu ścieżką (4.04.2010):
_________________
+++
Pochwal autora tego posta
 
 
 
Belkotnik 
Nowy

Rower: górski :)
Wiek: 38
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 9
Pomógł: 1
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2010-12-19, 23:47   

Witam.
Tak se oglądam to moje dzieło z perspektywy jazdy rowerem i jest troche ale. Odnośnie tego słupa to ewidentnie błąd wykonawcy bo skoro pozostałe lampy zostały umiejscowione w tym grafitowym czy też szarympaseczku o szerokości 0,5 m to i tą jedną można było tam wcisnąć. Odnośnie zakończenia drogi rowerowej na skrzyżowaniu z ulicą Sienkiewicza to trzeba by było zaprojektować przejście rowerow na drugą stronę i zjazd na ulicę (chodnki po prawej stronie Sienkiewicaza nie pozwoli na wykonanie ścieżki rowerowej). Zobaczymy co spece z Gdańska wymyślą w związku z projektem przebudowy ulicy Sienkiewicza narazie mają chyba roczny czy 2 letni poślizg z oddaniem dokumentacji :)
Odcinek Pomiędzy Poznańską a Goworowską jest chyba troche lepiej przemyślany chociąż dalej mnie denerwuje robienie tego metrowego trawniczka pomiedzy ścieżką a chodnikiem. Lepiej by było zrobić szerszą ściezkę rowerową kosztrem tego trawniczka.
Od półtora roku mam swoje biuro projektowe więc mam większy wpływ na prace projektowe niż przy ulicy Korczaka. Jak dostanie mi się jakiś projekt z wciśniętą scierzką rowerową to sie do was odezwe w celu konsultacji. Zobaczymy czy uda wam się wcisnąć ścieżke w Ostrołękie pasy drogowe o wartości 12 m z zachowaniem wszystkich waszych postulatów i życzeń :)
Pozdrawia ten który przyczynił się do tego dzieła na ulicy Korczaka.
PS. Jak wam się podoba oświetlene tej ulicy, bo już słyszałem różne opinie od skrajnie pozytywnych do ......... Nie mówię tu o mieszkańcach bo oni mają dzień w nocy :) , ale biorąc oświetlenie Korczaka a Al. Jana Pawłą II to pod kątem bezpieczeństwa raczej chyba dobrze. Ciekawe kiedy doświetlą Al. Jana Pawła bo tam wogule pieszych na przejściu nie widać.
Pochwal autora tego posta
 
 
Pijący_mleko 
Stały Bywalec


Rower: Kross - rowery trzy
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 4588
Pochwały: 2206/1359
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2010-12-20, 08:32   

Belkotnik napisał/a:
... Od półtora roku mam swoje biuro projektowe więc mam większy wpływ na prace projektowe niż przy ulicy Korczaka. Jak dostanie mi się jakiś projekt z wciśniętą scierzką rowerową to sie do was odezwe w celu konsultacji. Zobaczymy czy uda wam się wcisnąć ścieżke w Ostrołękie pasy drogowe o wartości 12 m z zachowaniem wszystkich waszych postulatów i życzeń :)
Mam nadzieje ze dotrzymasz słowa :)
Bo wszyscy projektanci z uprawnieniami drogowymi jak tylko usłyszą w moim zdaniu słowo rower to starają szybko zakończyć temat.
Dla tych projektantów najważniejsze jest Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Wodnej czyli "warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne", a ponieważ nie ma tam zbyt wielu szczegółów więc maja dużą swobodę w interpretacji i nie przejmują się bezpieczeństwem i komfortem jazdy rowerzysty.
Nie przyjmują nawet lekkich sugestii aby poprawić ten stan rzeczy ponieważ chcą szybko odwalić tą część projektu i skupić się bardziej na tym na czym się znają.
_________________
Iść, ciągle iść, trafiać celnie
W zawianej piaskiem trawy ślad
Być sobą być niepodzielnie
Oczami dziecka mierzyć świat
Iść, ciągle iść w stronę słońca
W stronę słońca aż po horyzontu kres


Redaktor do moich postów by się przydał
Pochwal autora tego posta
 
 
adm 
Administrator


Rower: Kross Raven Steppen
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 370
Pochwały: 222/155
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2010-12-20, 11:27   

Pijący_mleko napisał/a:
Dla tych projektantów najważniejsze jest Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Wodnej czyli "warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne", a ponieważ nie ma tam zbyt wielu szczegółów więc maja dużą swobodę w interpretacji i nie przejmują się bezpieczeństwem i komfortem jazdy rowerzysty.

Coś słabo się stosują do tego rozporządzenia, bo jednak kilka istotnych rzeczy się tam znajduje, które nie są uwzględniane w projektach, chociażby maksymalna wysokość progów i uskoków na ścieżce (maksymalnie 1 cm).


Ogólnie, co do moich wypowiedzi na temat ścieżek to wyrażam swoją opinię. Mało istotne jest to, kto w jakim stopniu przyczynił się do powstania lepszej czy gorszej ścieżki. Dla mnie, jako rowerzysty liczy się "efekt" końcowy, bo to ja będę musiał jeździć tą ścieżką, bo mam taki obowiązek, wynikający z przepisów (swoją drogą zlikwidowanie nakazu jazdy drogą rowerową, szybko zweryfikowałoby, które ścieżki są potrzebne, a które były tylko wyrzuceniem pieniędzy w błoto).
_________________
+++
Pochwal autora tego posta
 
 
 
adm 
Administrator


Rower: Kross Raven Steppen
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 370
Pochwały: 222/155
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2013-03-11, 12:14   Druga część - odcinek między ul. Poznańską i ul. Goworowską

Druga część inwestycji na ulicy Korczaka, czyli odcinek między ul. Poznańską a ul. Goworowską.



Zanim wjedziemy na nowy odcinek, jadąc od strony ulicy Sienkiewicza mamy do pokonania dwa wąskie zakręty o kącie 90 stopni, dodatkowo bez zachowania skrajni.


Na przejściach dla pieszych oraz na wjazdach do garaży, po lewej stronie drogi widoczne bardzo strome obniżenia oraz braki zachowania ciągłości nawierzchni.


Na jednej z dróg dojazdowych zamiast przejazdu dla rowerów wymalowana linia podwójna ciągła.


Kolejne miejsca w których nie zachowano skrajni, przez co użyteczna szerokość ścieżki maleje o dobre pół metra.


Zamiana miejsca chodnika ze ścieżką, które jest bardzo słabo widoczne. Dodatkowo przebieg tego fragmentu pozostawia wiele do życzenia. Dwa ostre, wąskie zakręty oraz znak ustawiony na samym środku drogi.


Droga urywa się przed ulicą Goworowską. Brakuje wygodnego zjazdu na jezdnię. Nie ma również możliwości zgodnego z przepisami skrętu w lewo na skrzyżowaniu, aby to zrobić trzeba przejechać po przejściu dla pieszych lub po linii ciągłej.


Jadąc od drugiej strony nie ma wogóle możliwości legalnego wjazdu na ścieżkę. Skręcając z ulicy Goworowskiej, aby wjechać na drogę rowerową rowerzysta musi do wyboru: przejechać po przejściu dla pieszych, przejechać po liniach ciągłych lub pojechać kilkanaście metrów pod prąd na ulicy Korczaka.
_________________
+++
Pochwal autora tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Pochwalono 2 razy:
Panzerjager44, Pijący_mleko
Pijący_mleko 
Stały Bywalec


Rower: Kross - rowery trzy
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 4588
Pochwały: 2206/1359
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2013-03-11, 12:43   

Czyli jak zwykle.
Nie ma kto opiniować fachowo projektów , to dalej bezmyślnie będą tworzone takie buble.

Za ten słup na środku to powinien być paragraf.
Zagrożenie dla zdrowi i życia.

W zeszły roku zdaje się z Brześciu Kujawskim zginęła rowerzystka z wyniku zderzenia ze słupem stojącym na środku drogi rowerowej .
_________________
Iść, ciągle iść, trafiać celnie
W zawianej piaskiem trawy ślad
Być sobą być niepodzielnie
Oczami dziecka mierzyć świat
Iść, ciągle iść w stronę słońca
W stronę słońca aż po horyzontu kres


Redaktor do moich postów by się przydał
Pochwal autora tego posta
 
 
Panzerjager44 



Rower: Giant TCR Advanced
Wiek: 34
Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 1139
Pochwały: 143/260
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2013-03-11, 12:56   

Tu się nie zgodzę. Jest komu opiniować. Mamy w Ostrołęce dwa stowarzyszenia rowerowe i jak najbardziej powinny się tym zajmować. W tamtym roku opiniowaliśmy projekt DR przy ul. Sienkiewicza i być może chociaż część naszych postulatów zostanie spełniona. Razem ze szkołą STO zorganizowaliśmy przejazd ścieżką wzdłuż 1AWP w celu zwrócenia uwagi władz miasta na jej fatalny stan. Dzieciaki napisały petycje do miasta załączając zrobione zdjęcia.
Na pewno trzeba działać, a DR w Ostrołęce będą coraz lepsze lepsze.
_________________
Life is too short to ride a shit bike
Pochwal autora tego posta
 
 
Pijący_mleko 
Stały Bywalec


Rower: Kross - rowery trzy
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 4588
Pochwały: 2206/1359
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2013-03-11, 13:09   

Znając jednak realia, to takie opinie (pisma) z zewnątrz będą tylko służyły za "ładny" dodatek do projektów.
I nic się nie zmieni, dopóki wśród urzędników nie znajdą się osoby czujące klimaty rowerowe.
_________________
Iść, ciągle iść, trafiać celnie
W zawianej piaskiem trawy ślad
Być sobą być niepodzielnie
Oczami dziecka mierzyć świat
Iść, ciągle iść w stronę słońca
W stronę słońca aż po horyzontu kres


Redaktor do moich postów by się przydał
Pochwal autora tego posta
 
 
Panzerjager44 



Rower: Giant TCR Advanced
Wiek: 34
Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 1139
Pochwały: 143/260
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2013-03-11, 13:30   

Niestety tak może być, ale próbować trzeba.
_________________
Life is too short to ride a shit bike
Pochwal autora tego posta
 
 
Dyżurna Blondi 
Stały Bywalec


Rower: Mulik, Proca i Proteza
Dołączyła: 04 Kwi 2012
Posty: 600
Pochwały: 168/74
Skąd: WWL
Wysłany: 2013-03-11, 13:47   

Ostatnie czasy udowodniły że ścieżki rowerowe powstają tylko dlatego że ktoś taki przykaz wydał ale nie interesuje się konsekwencjami. Produkuje się P.J-y (towar poza jakością). Petycje od dzieciaków to bardzo fajna inicjatywa i do tego skuteczna bo rykoszetem obija się również o rodziców, którzy więcej mogą. Szkoda tylko że mało nagłośniona. Jeśli takie info ujżałoby prasę lokalną to ktoś inny również zwróciłby na to uwagę. A tak to może skończyć się tylko na wypracowaniach. Z resztą tak samo ważnych. A może błędy czy buble wytknąć lub wskazać w prasie, dlaczego nie należy sie nimi poruszać jak po ścieżkach rowerowych?
_________________
Na ten moment mam bardzo duże zaległości za które przepraszam ale jak tylko wrócę to nadgonię.
Pochwal autora tego posta
 
 
adm 
Administrator


Rower: Kross Raven Steppen
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 370
Pochwały: 222/155
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2013-03-11, 14:20   

Dyżurna Blondi napisał/a:
A może błędy czy buble wytknąć lub wskazać w prasie, dlaczego nie należy sie nimi poruszać jak po ścieżkach rowerowych

Kiedyś próbowałem zainteresować kilka ostrołęckich portali bublami rowerowymi jakie powstają w mieście i okolicach, szczególnie jeśli chodzi o pobocza oznaczane jako drogi rowerowe. Tylko jeden z nich był zainteresowany tematem. Niestety skończyło się tylko na artykule i odpowiedzi projektanta, że wszystko jest projektowane w porządku, czyli zgodnie z przepisami i potrzebami rowerzystów. Po mojej odpowiedzi na wypowiedź projektanta, którą poparłem praktycznym uzasadnieniem i przepisami, temat ucichł.

Poza tematem, w tym roku przymierzam się do zaczęcia pisania pism do urzędów, w sprawie poprawiania błędów na drogach rowerowych. Wiadomo, że nie poprawi się poważnych błędów, powstałych na etapie projektu, ale może uda się w niektórych miejscach usunąć krawężniki, domalować przejazdy rowerowe, załatać dziurę, usunąć krzaki ze skrajni, itp. Zobaczymy czy urzędy będą przychylne wnioskom, czy oleją sprawę tak samo jak na etapie projektowania.
_________________
+++
Pochwal autora tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Pochwalono 1 razy:
SamaRama
Pijący_mleko 
Stały Bywalec


Rower: Kross - rowery trzy
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 4588
Pochwały: 2206/1359
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2013-03-11, 14:28   

To może podrzucaj na forum kopie tych pism i ewentualne odpowiedzi od urzędników .
Prasa nie jest zainteresowana to przynajmniej tutaj będzie notatka ...
_________________
Iść, ciągle iść, trafiać celnie
W zawianej piaskiem trawy ślad
Być sobą być niepodzielnie
Oczami dziecka mierzyć świat
Iść, ciągle iść w stronę słońca
W stronę słońca aż po horyzontu kres


Redaktor do moich postów by się przydał
Pochwal autora tego posta
 
 
adm 
Administrator


Rower: Kross Raven Steppen
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 370
Pochwały: 222/155
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2013-03-11, 14:31   

Pijący_mleko napisał/a:
To może podrzucaj na forum kopie tych pism i ewentualne odpowiedzi od urzędników .
Prasa nie jest zainteresowana to przynajmniej tutaj będzie notatka ...

Jak zacznę pisać, to oczywiście zamieszczę to na forum.
_________________
+++
Pochwal autora tego posta
 
 
 
lostpearl 



Rower: mam
Dołączyła: 28 Sie 2010
Posty: 454
Pochwały: 66/52
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2013-03-11, 17:51   

Może wspólnie coś napiszemy? Większa siła rażenia będzie :)
Albo napiszmy i zróbmy jakąś PRZEMYŚLANĄ akcję.

Na razie mam na piśmie odpowiedź z Urzędu Miasta, że zajmą się sprawą pseudo-drogi rowerowej do Wojciechowic na jednej z sesji Rady Miasta :)
Pochwal autora tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.
Rowerowaostroleka.pl używa plików cookies.

statystyka