Znalezione wyniki: 114

Wróć do listy podziękowań

A do Wojewody to może trzeba załączyć zdjęcia sytuacyjne,
ponieważ jak urzędnik wojewódzki nie zobaczy o co biega to oleje sprawę , ponieważ nie będzie mu się chciało tu przyjechać .
Masz rację, do Wojewody trzeba będzie napisać pismo dokładnie obrazujące sytuację.
Ale póki co jeszcze pismo do Wojewody musi poczekać. Dowiedziałem się, że następny szczebel to Rada Powiatu i do niej należy jeszcze złożyć pismo. Pismo zostało złożone dzisiaj. Treść pisma jest bardzo podobna do poprzedniego, które złożyłem do Starostwa:
Dotyczy: braku podjęcia działań ws. dostosowania do przepisów ciągu pieszo-rowerowego Łęg Starościński – Szafarczyska – Nasiadki – Dąbrówka - Grale oraz braku ustosunkowania się do treści pism przez Zarząd Dróg Powiatowych w Ostrołęce.

W związku z brakiem podjęcia działań na moje wnioski zawarte w złożonych przeze mnie pismach do Zarządu Dróg Powiatowych w Ostrołęce nr ZDP/LS/2013/01, ZDP/LS/2013/02 zwracam się z prośbą o podjęcie niezwłocznej interwencji mającej na celu dostosowania ww. ciągów pieszo-rowerowych do istniejących przepisów lub w razie braku takiej możliwości usunięcia tego niebezpiecznego rozwiązania.

Sprawa dotycząca ww. drogi rowerowej została przedstawiona przeze mnie w piśmie nr ZDP/LS/2013/01 z dn. 26 sierpnia 2013 r. Do tej pory Zarząd Dróg Powiatowych w Ostrołęce nie podjął żadnych działań mających na celu dostosowanie ww. drogi rowerowej do istniejących przepisów, a co za tym idzie do zapewnienia bezpieczeństwa na tej drodze . W pierwszej odpowiedzi nr DT.4271.117.2013 z dn. 15 października 2013 r., Zarząd Dróg Powiatowych uzasadnił poprawność budowy ww. drogi rowerowej przepisami, które nie mają w tym przypadku zastosowania . Brak zastosowania wymienionych przepisów w tej sprawie dokładnie wyjaśniłem w moim kolejnym piśmie nr ZDP/LS/2013/02 z dn. 21 października 2013 r. i ponownie poprosiłem o dostosowanie ww. drogi rowerowej do istniejących przepisów lub jej usunięcie, ze względu na stwarzanie bezpośredniego zagrożenia dla uczestników ruchu. Zarząd Dróg Powiatowych w piśmie DT.4271.117/1.2013 z dn. 21 listopada 2013 r. podtrzymał swoje stanowisko, że droga rowerowa jest wybudowana zgodnie z przepisami, w żaden sposób tego nie argumentując, ani nie ustosunkowując się do przepisów wskazanych w moim piśmie . Do dnia dzisiejszego Zarząd Dróg Powiatowych w Ostrołęce nie podjął jakichkolwiek działań mających na celu dostosowania ww. drogi rowerowej do istniejących przepisów lub w razie braku takiej możliwości do usunięcia tego niebezpiecznego rozwiązania.

Również złożyłem dnia 9 grudnia 2013 r. pismo nr SPO/01/01 do Starostwa Powiatowego w Ostrołęce, w celu zwrócenia uwagi na brak działań ze strony Zarządu Dróg Powiatowych w Ostrołęce. W odpowiedzi Starostwa nr KD.7126.22.2013 z dnia 9 stycznia 2014 r., podtrzymano stanowisko Zarządu Dróg Powiatowych zawartego w piśmie DT.4271.117.2013 z dnia 15 października 2013 r., w którym Zarząd Dróg Powiatowych powoływał się na przepisy nie mające zastosowania w tej sprawie . Dokładnie zostało to przeze mnie wyjaśnione w piśmie ZDP/LS/2013/02 z dnia 21 października 2013 r., jednak Starostwo Powiatowe w żaden sposób nie odniosło się do moich argumentów, popartych obowiązującymi przepisami.

Dodatkowo Starostwo Powiatowe w swoim piśmie dało w jasny sposób do zrozumienia, że Powiat Ostrołęcki nie zamierza w obecnej chwili podjąć jakichkolwiek działań, aby ww. drogę rowerową dostosować do istniejących przepisów.

W związku z powyższym proszę o zapoznanie się ze sprawą oraz proszę o niezwłoczną interwencję, w celu jak najszybszego rozwiązania tej sprawy.

Proszę o odpowiedź listem zwykłym, bez zwrotnego potwierdzenia odbioru, w terminie wynikającym z art. 35 KPA oraz informowanie mnie o działaniach podejmowanych w powyższej sprawie.

Jeśli nic z tego nie wyniknie (a obawiam się, że nie) to sprawę skieruję do Wojewody.
przez adm
27 sty 2014, o 21:07
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Być może w naszym mieście rośnie świadomość tego, że "rowerowanie" to fajna sprawa i Urzędnicy próbują wychodzić rowerzystom naprzeciw. Jednak biorąc pod uwagę nieprzemyślane budowanie "dróg rowerowych" mam co do tego wątpliwości, czy projekt stacji był odpowiednio konsultowany? Czy jest po prostu zasadny wobec istniejących "problemów", z którymi rowerzyści borykają się na co dzień (np. urywające się nagle drogi rowerowe, z których trzeba się teleportować na ulice nie wiem jak)?

Sądzę raczej, że jest to taka "rowerowa akcja zapchajdziura", którą będą mogli chwalić się "na górze", że COŚ DOBREGO dla rowerzystów się dzieje (takie danie głodnemu dziecku lizaka, zamiast obiadu).


Również mam poważne wątpliwości co do intencji urzędników. Moim zdaniem temat po prostu stał się głośny i medialny i w tym momencie głupio byłoby nie poprzeć tego pomysłu, zwłaszcza, że jest to niewielki koszt, a można się chwalić jakie to miasto jest przyjazne dla rowerzystów. Uważam, że metafora z głodnym dzieckiem jest tu jak najbardziej na miejscu.

Z moich doświadczeń z ostrołęckimi urzędnikami wynika, że zajmują się prostymi oraz formalnymi problemami z infrastrukturą (np. załatanie dziury, przesunięcie znaku, itp.). Jeśli chodzi o rozwiązania, które mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo oraz komfort przejazdu (np. wspomniana w temacie ddr na I AWP), okazuje się, że urzędnicy z góry odrzucają wszystkie propozycje, uzasadniając to z grubsza w sposób "nie ma takiej możliwości, to niebezpieczne i tylko my mamy rację", często podając argumenty, których w ogóle nie można powiązać z daną sprawą (np. na propozycję, aby wymalować przejazd rowerowy przez drogę dojazdową na ogródki działkowe, odpowiadają, że nie ma takiej możliwości, bo na I AWP jeździ dużo samochodów i nie można uznać ruchu rowerowego jako priorytetowy - tylko co ma piernik do wiatraka?).

Oczywiście uważam, że sama w sobie stacja naprawy nie jest złym pomysłem, ale takie pomysły powinny iść w parze z poprawą bardzo kiepskiej infrastruktury, co jest w tej chwili największym rowerowym problemem Ostrołęki.
Stawianie samych stacji i innych podobnych rozwiązań na pewno nie sprawi, że Ostrołęka stanie się przyjaznym miastem dla rowerzystów, ale wielu mieszkańców może takie odnieść wrażenie - i chyba to jest główny cel tych stacji...
przez adm
14 lut 2014, o 21:58
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Przyszła odpowiedź z Rady Powiatu. Sprawa będzie ponownie rozpatrzona przez ZDP. No cóż, poczekamy miesiąc i zobaczymy co "mądrego" wymyślą...

http://rowerowaostroleka.pl/gallery/image.php?image_id=2645

Swoją drogą, sesja Rady Powiatu była 5 lutego, odpowiedź (dwa zdania) przyszła dopiero 20 dni później. Ciekawe jak to się ma do przepisu o załatwianiu spraw bez zbędnej zwłoki...
Art. 35 § 1. Organy administracji publicznej obowiązane są załatwiać sprawy bez zbędnej zwłoki.

A co do mojej wcześniejszej wypowiedzi:
Już jakiś czas temu zauważyłem, że brakuje znaku przy kościele w Łęgu przed mostem, reszta została. Po jakimś czasie znikł również znak za mostem. Może likwidują powoli i po cichu ten bubel...
Znak przed mostem pojawił się z powrotem ;), czyli niestety nie likwidują... jeszcze.
przez adm
27 lut 2014, o 19:35
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Filmik ze zwiedzania fortu:
<iframe width="640" height="360" src="//www.youtube.com/embed/7xrznbfrnEs" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Podziękowania dla Pijącego_mleko za użyczenie latarki i dla Grzecha za pomoc przy wyjściu z fortu ;)
przez adm
29 mar 2014, o 20:04
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Po wymianie wielu pism, kolejna pseudo-ścieżka przeszła do historii. Tym razem mowa o pseudo-ścieżce Łęg Starościński - Nasiadki - Dąbrówka - Grale ( http://rowerowaostroleka.pl/viewtopic.php?p=18485#18485 ), za którą jest odpowiedzialny Zarząd Dróg Powiatowych. Tak więc pora na kolejne pisma do ZDP w sprawie pozostałych pseudo-ścieżek za które są odpowiedzialni.
przez adm
11 maja 2014, o 12:18
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

"Kilka" pism później... a sprawa ciągle na samym początku. W skrócie - Urząd Miasta w najbliższym czasie nie ma zamiaru nic zrobić ze stanem tej ścieżki rowerowej - wszystkie moje propozycje są z góry odrzucane, oczywiście bez podania racjonalnych argumentów.

Pisma wymienione z Urzędem Miasta:
- ponaglenie do Urzędu Miasta
2750

- odpowiedź Urzędu Miasta na pismo
2751 2752 2753

- odpowiedź Urzędu Miasta na ponaglenie
2754

- moja odpowiedź do Urzędu Miasta
2755 2756 2757

- odpowiedź z Urzędu Miasta
2758

- moja odpowiedź do Urzędu Miasta
2759 2760

- nic nie wnosząca do sprawy odpowiedź z Urzędu Miasta
2761

- moja odpowiedź do Urzędu Miasta
2762 2763

Jak widać data złożenia ostatniego pisma to 7 kwietnia. Odpowiedzi wciąż nie otrzymałem, a więc Urząd Miasta po raz kolejny spóźnia się z odpowiedzią...
przez adm
11 maja 2014, o 11:21
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Po kolejnym przypomnieniu o sprawie:
2765

otrzymałem pismo od Przewodniczącego Rady Powiatu:
2764

Pseudo-ścieżka Łęg Starościński - Nasiadki - Dąbrówka - Grale przeszła do historii. Oznakowanie zostało usunięte.

Tak więc sprawa została rozwiązana na szczeblu Rady Powiatu - jak widać nie było potrzeby pisania do Wojewody. Jednak jako ciekawostkę dodam, że sprawa odnośnie pseudo-ścieżek w Gminie Olszewo-Borki doczekała się pisma do Wojewody (a dokładniej Wojewódzkiego Urzędu Mazowieckiego w Warszawie), ale o tym już w innym odcinku ;).
przez adm
11 maja 2014, o 12:10
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Krótka informacja odnośnie pseudo-ścieżek w okolicy. Kolejna pseudo-ścieżka przeszła do historii - tym razem odcinek Szwendrowy Most - Olszewka.
przez adm
20 lip 2014, o 17:00
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Słupy w kształcie litery "L" pojawiły się w końcu na ulicy Kaczyńskiej:

http://rowerowaostroleka.pl/gallery/image.php?image_id=2780

http://rowerowaostroleka.pl/gallery/image.php?image_id=2781

Niestety tylko na fragmencie ścieżki od ulicy Marii Dąbrowskiej do Al. Jana Pawła II ustawiono nowe słupy. Na odcinku do ulicy Słowackiego, wszystko po staremu...
http://rowerowaostroleka.pl/gallery/image.php?image_id=2782

http://rowerowaostroleka.pl/gallery/image.php?image_id=2783

Teraz rodzi się pytanie, czy urzędnicy zapomnieli o tym fragmencie, czy może znaleźli jakiś "ważny" powód, aby tego odcinka nie poprawiać. Tego dowiemy się w następnym odcinku ;), za około 30 dni.
przez adm
20 lip 2014, o 16:51
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Teraz rodzi się pytanie, czy urzędnicy zapomnieli o tym fragmencie, czy może znaleźli jakiś "ważny" powód, aby tego odcinka nie poprawiać.
W sierpniu otrzymałem pismo z Urzędu Miasta, w którym okazało się, że usunięcie słupów zostało "zaplanowane" na dwa etapy. Czyli moim zdaniem po prostu urzędnicy nie byli świadomi, że droga rowerowa na ulicy Kaczyńskiej to nie tylko ostatnio wybudowany odcinek, ale również odcinek od ulicy Nasypowej do Słowackiego. Jeśli faktycznie od początku przestawienie słupów było zaplanowane na dwa etapy, to by o tym napisano w poprzednim piśmie, a nie deklarowano, że w II kwartale słupy zostaną usunięte.

No nic, zadeklarowany termin ukończenia "drugiego etapu" to 30 września 2014. Tak więc 5 października jedziemy obejrzeć efekty "drugiego etapu" przestawiania słupów, no i co... no i nic, słupy jak stały tak stoją - nic się nie zmieniło.
W związku z tym złożyłem kolejne pismo, przypominające o sprawie, i wczoraj podczas przejazdu tą drogą zobaczyłem, że znaki w końcu zostały przestawione. Oczywiście w piśmie poprosiłem o stosowne wyjaśnienie w opóźnieniu, ale skoro znaki są już przestawione, to znając standardy, odpowiedzi już się nie doczekam - ewentualnie będzie to jednozdaniowa odpowiedź, że przecież znaki są przestawione i nie wiadomo po co się czepiam.

Tak więc, podsumowując przestawienie kilkunastu znaków zajęło 10 miesięcy, i wymagało to złożenia przeze mnie aż trzech pism, pomimo, że już w pierwszym Urząd zadeklarował, że słupy będą usunięte. Mam wrażenie, że gdyby nie moje drugie pismo, przypominającym o pozostałym odcinku drogi rowerowej, to zapewne tzw. drugi etap nigdy by nie miał miejsca.


Teraz pora na kolejne pisma dotyczące tej ścieżki, bo jeszcze w wielu miejscach nie spełnia ona przepisów...
przez adm
19 paź 2014, o 11:12
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Zgłaszam się ;)
przez adm
7 kwi 2015, o 20:20
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Kilka zdjęć zrobionych telefonem:
2945 2946 2947 2948

2949 2950 2951 2952

2953 2954 2955 2956

2957 2958 2959 2960

2961 2962 2963
przez adm
14 lip 2015, o 18:02
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Będę :)
przez adm
25 wrz 2015, o 19:23
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

http://rowerowaostroleka.pl/gallery/image.php?image_id=3308

Moja relacja z perspektywy bezpieczeństwa przejazdu, w kilku punktach:

1. Pierwszy podstawowy błąd - zbyt duże tempo przejazdu - peleton bardzo szybko podzielił się na kilka mniejszych grup, na które nikt z prowadzących przejazd nie czekał, tak aby jechać w jednej, zwartej grupie

2. Fatalne zabezpieczenie wielu skrzyżowań, np.
a) skrzyżowanie Piłsudskiego/Hallera - brak jakiegokolwiek zabezpieczenia, samochody wjeżdżające między grupy rowerzystów
b) rondo Gorbatowa/Żebrowskiego - na początku brak jakiegokolwiek zabezpieczenia - młody rowerzysta jadący na początku jednej z grup, wjeżdżając na rondo o mało nie zostaje potrącony przez jadący rondem samochód. Policjant, który po chwili przyjechał "pilnować" ronda stał na środku ronda i zamiast wstrzymać ruch na rondzie, przyglądał się na swój motocykl, podczas gdy samochody jeden za drugim wciskały się między jadących rowerzystów
c) rondo na Obwodnicy - powtórka sytuacji z wcześniejszego ronda - samochody wciskające się pomiędzy rowerzystów i zero reakcji policjanta na motocyklu
d) Obwodnica i zjazd w Kołobrzeską (lewoskręt) - nikt nie obstawia skrzyżowania i obszaru przed skrzyżowaniem, przez co znowu dochodzi do niebezpiecznych sytuacji, wyprzedzania i przeciskania się między rowerzystami chącymi skręcić w lewo przez samochody osobowe i ciężarówki
3311 3312

3. Fatalne zabezpieczenie ulic o dwóch pasach ruchu w jedną stronę:
a) Al. Jana Pawła II na wysokości Eleclerca - dwa pasy ruchu w jedną stronę, zwężające się do jednego - samochody zostają wpuszczone na lewy pas, gdzie niebezpiecznie wyprzedzają rowerzystów
b) Obwodnica - tutaj podobnie jak na Al. Jana Pawła II, brakuje obstawy, rowerzyści jadą całą szerokością prawego pasa, będąc wielokrotnie wyprzedzanym przez samochody osobowe i ciężarówki bez bezpiecznego odstępu, które następnie wciskały się w peleton rowerzystów, aby skręcić na rondzie w prawo

4. "Obstawa" dziecka na rowerze - tutaj to już w ogóle szczyt wszystkiego - osoba wyznaczona do obstawy przejazdu w samochodzie, jedyne co robi to pilnuje bezpieczeństwa jednego dziecka (zakładam, że swojego), któremu nakazuje jazdę ścieżką rowerową na Obwodnicy (widocznie tak słabo zabezpieczał przejazd, że bał się je puścić na jezdnię). Tym samym rozbija peleton rowerzystów, jadąc tempem dziecka na rowerze jadącego obok ścieżką. W ogóle nie przejmuje się wyprzedzającymi ciężarówkami, które po wyprzedzaniu wciskały się w peleton rowerzystów, aby skręcić w prawo na rondzie
3309 3313 3310

Aż dziw bierze, że nikomu nic się nie stało i nie doszło do żadnego wypadku/kolizji (a może doszło, tylko o tym nie wiem...).
Porównując z tym co się działo tutaj w zorganizowanym i zabezpieczonym przejeździe, to "nielegalne" Czwartkowe Przejażdżki po Pracy wielokrotnie w grupach kilkudziesięcioosobowych były przy tym super profesjonalnie i bezpiecznie prowadzone.

Podsumowując, inicjatywa bardzo fajna, super, że udało się zebrać tylu rowerzystów w Ostrołęce :). Ale niestety, z mojej perspektywy zostało to popsute, przez słabą organizację.
przez adm
23 wrz 2016, o 12:28
 
Skocz do działu
Skocz do tematu